یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
13 آبان ماه

حوزه/ نشست علمی"سه واقعه تاریخی در ۱۳ آبان" با حضور فرمانده سپاه جلفا در مدرسه علمیه فاطمیه جلفا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست علمی "سه واقعه تاریخی در ۱۳ آبان" با حضور سرهنگ کریم خوش‌ترکیب فرمانده سپاه جلفا امروز در مدرسه علمیه فاطمیه جلفا برگزار شد.

سرهنگ خوش ترکیب در این نشست، ضمن بزرگداشت روز دانش آموز و تسلیت شهادت زائران حرم شاه‌چراغ(ع)، اظهار داشت: وقایع امروز ریشه در اتفاقات گذشته و دوران قبلی دارد.

وی افزود: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ بخاطر اعتراض به قضیه کاپیتولاسیون، اعتراض و حرکت دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ به سمت دانشگاه و دستور قتل عام از سوی شاه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آبان ۱۳۵۸ از وقایع مهم ۱۳ آبان است.

فرمانده سپاه جلفا با اشاره به اغتشاشات اخیر و خسارت‌های وارد شده، گفت: در اغتشاشات اخیر ۱۵ ترلیون ریال خسارت به ایران وارد شد، ۸۵ آمبولانس به آتش کشیده شد، ۱۱ بانک به سرقت رفت، ۲۰ بانک خراب شده و هزاران خرابکاری دیگر که توسط اغتشاشگران انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از ارگان‌هایی که از اغتشاشات حمایت کرده، سازمان مجاهدین خلق است، یادآور شد: این انقلاب، حاصل خون هزاران شهید است که تا پای جان به آن وفادار مانده و از آن دفاع کرده و امروز دفاع از آن وظیفه ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha