جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت شهدای حرم حضرت شاهچراغ (ع) و شهدای طلبه حوادث اخیر

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: فضای عمومی جامعه ما لبریز از آزمایشات و امتحانات است و وجود مقدس امام صادق (ع) و سایر ائمه فرموده اند که پیش از ظهور حضرت، این آزمایشات به صورت جدی برای شیعه پیش خواهد آمد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین دژکام در مراسم بزرگداشت شهدای حرم حضرت شاهچراغ (ع) و شهدای طلبه حوادث اخیر که شب گذشته از سوی مجمع نمایندگان طلاب استان فارس در مسجد اهل بیت (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات ۱۵۵ و ۱۵۶ سوره بقره فرموده است: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ * الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ / و حتما شما را به اندکی از ترس و گرسنگی و کاهشی از مال ها و جان ها و محصولات (درختان ، یا ثمرات زندگی از زن و فرزند) آزمایش خواهیم نمود و شکیبایان را مژده ده * همان کسانی که چون مصیبتی بر آنها وارد شود گویند: همانا ما از آن خداییم (ملک حقیقی اوییم به ملاک آنکه خلق و حفظ و تدبیر امور و اعدام ما به دست اوست) و همانا به سوی او باز خواهیم گشت».

وی ابراز داشت: فضای عمومی جامعه ما لبریز از این آزمایشات و امتحانات است و وجود مقدس امام صادق (ع) و سایر ائمه فرموده اند که پیش از ظهور حضرت، این آزمایشات به صورت جدی برای شیعه پیش خواهد آمد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان ساخت: آزمایش همیشه وجود دارد و ائمه (ع) دستور فرموده اند که از گمراهی در آزمایشات به خدای متعال پناه ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: در آیه ۱۵۵ سوره بقره تصریح شده است که قتل، گرانی و .... به وجود خواهد آمد و با همین مباحث، مورد آزمایش قرار می گیریم.

سخنران این جلسه بیان داشت: منظور از جمله پایانی آیه ۱۵۵ سوره بقره که فرموده است: «وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ» این نکته است که در روایات هم به آن اشاره شده که بشارت دهید به ظهور مهدی آل محمد (عج) که آن حضرت خواهد آمد و دردها و رنج ها را که بشریت را گرفتار خود کرده، از بین خواهد برد.

در روزگار آزمایش و امتحان قرار گرفته ایم/ از گمراهی به خدا پناه ببریم

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به اینکه منظور از قتل در آیات مذکور، همین کشتارها در کشور همچون شهادت شهدای حادثه تروریستی شیراز است، اظهار داشت: مصیبت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ برای مردم شیراز بسیار سنگین بود که به حریم فرزند حضرت موسی بن جعفر (ع) جسارت شد و جمعیت بسیار زیادی در فردای آن واقعه برای عرض تسلیت در این حرم گردهم آمدند.

وی در ادامه به آیه ۶۰ سوره انفال اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند متعال فرموده است: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ/ و در برابر آنها آنچه توانستید از نیرو (ی انسانی ، سلاح های روز و هزینه نبرد) و اسبان بسته و آماده شده (وسایط نقلیه مناسب) آماده سازید که بدین وسیله دشمن خدا و دشمن خود و دشمنان دیگری را غیر آنها که شما آنها را نمی شناسید ، خداوند آنها را می شناسد ، بترسانید. و هر چیزی که در راه خدا انفاق کنید (در روز جزا) به طور کامل به شما داده خواهد شد و بر شما هرگز ستم نمی رود (از حقتان کاسته نمی شود)».

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در مسئله نظامی بسیار کارآمد هستیم، خاطرنشان ساخت: اما سوال اینجاست آیا در مباحث اقتصادی هم قوی هستیم؟ اقتصاد، میدان جنگ مدیران اقتصادی امروز کشور است و این دولت، تقویت مباحث اقتصادی را آغاز کرده است و یکی از دلائل اغتشاشات و جنگ رسانه ای و تبلیغاتی دشمن، ترس از تقویت اقتصاد ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: امروز حیطه نفوذ جمهوری اسلامی ایران از شرق آسیا تا غرب آفریقا گسترده شده و مدیران ما باید برای تقویت مباحث اقتصادی، تلاش کنند و بحمدالله کوشش های مناسبی در حال انجام است که باید برای موفقیت این دولت دعا کرد.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما در کنار مباحث نظامی و اقتصادی، باید برای مباحث تبلیغی نیز تلاش کنیم؛ ما در بحث تبلیغ در فضای مجازی وضع مطلوبی نداریم و نباید میدان را خالی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اظهار داشت: تبلیغ از گذشته برای طلاب و روحانیون بوده و در فضای مجازی نیز باید میدان را به دست بگیریم و دیگران نباید جولان دهند.

در روزگار آزمایش و امتحان قرار گرفته ایم/ از گمراهی به خدا پناه ببریم

وی ابراز داشت: حوزه علمیه به تناسب پیشرفت انقلاب اسلامی، وظایف جدیدی دارد که باید آن را پوشش دهد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۵۰۰ مسجد در شهرستان شیراز است که تعداد بالایی از این مساجد، روحانی ندارند و ما در قبال آن وظیفه داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر امروز شاهد حضور برخی دانش آموزان در کف میدان هستیم که شروع به خرابکاری می کنند، بخشی از مسئولیت آنان برای حوزه است و حوزه های علمیه هم در قبال آنان مسئولیت دارد و ما مسئولیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: افسر جنگ رسانه ای و تبلیغی، اهل علم هستند و ما در قبال مردم، جامعه، دانش آموزان و ... وظیفه داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha