شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اداره تبلیغات

حوزه/ حجت الاسلام مهدی ولایی در نشست خبری اولین رویداد استار تاپی قرآنی و دومین رویداد پیشگام البرز در حوزه مسئله یابی و حل مشکلات گفت: فرهنگ سازی مأموریت کلان سازمان تبلیغات اسلامی در جامعه است و با هم افزایی سایر ارگان ها به دنبال حل مسائل کشور به دست جوانان هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه از کرج، حجت الاسلام مهدی ولایی مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز در نشست خبری اولین رویداد استارتاپی قرآنی و طراحی نمادهای ایرانی و اسلامی و دومین رویداد پیشگام البرز در حوزه مسئله یابی و حل مشکلات اظهار کرد: با توجه با مسائل اخیری که در کشور رخ داده لازم می دانم که مختصری از جریانات روز و لزوم هوشیاری در خصوص وقایع اخیر صحبت کنم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی چون درخت تنومندی است که نه تنها بر محیط پیرامونی خود سایه افکنده بلکه تبدیل به یک تمدن نوظهور در جهان شده است و نقش ایران در نظم نوین جهان بسیار مهم است. جهان امروز خسته از رذایل اخلاقی فرهنگ غربی است که به گواه خودشان جمعیت بالای ۵۰ درصدشان فرزند نامشروع است که این آمار بسیار نا امید کننده است.

حجت الاسلام ولایی گفت: امپراطوری رسانه غرب کشتار میلیون‌ها انسان را در غرب آسیا نادیده می‌گیرد و خود را صاحب نظر می‌داند و برای ایرانی که خود قربانی ترور است اظهار نظر می‌کنند و به دنبال تحریک اغتشاش‌گران در کنار صف معترضان و به دنبال نا امنی هستند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی البرز گفت: فرهنگ سازی مأموریت کلان سازمان تبلیغات اسلامی در جامعه است و با هم افزایی با سایر ارگان ها به دنبال حل مسائل کشور به دست جوانان هستیم.

«راحله صالحی» مدیر دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در این نشست گفت: اولین استارتاپ قرآنی فرهنگی و طراحی نمادهای ایرانی اسلامی برای نخستین بوستان قرآنی کرج، ۱۹ آبان ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این برنامه طرح های پویا و ایستا آلاچیق‌های قرآنی، طراحی نمادهای آب نما و طراحی اپلیکیشن‌های ویژه اولین بوستان قرآنی کرج ارائه می‌شود.

صالحی با بیان اینکه حدود ۵۰ ایده دهنده در این استارتاپ ثبت نام کرده و طرح های خود را ثبت کردند، ادامه داد: این بر نامه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری البرز، ستاد نماز جمعه و سایر مراکز فرهنگی اجرا می‌شود .

ترویج طرح‌های قرآنی و دینی در فضای شهری و تجاری سازی ایده‌ها در البرز

وی هدف از اجرای این استارتاپ را فرهنگ سازی برای ترویج طرح‌های قرآنی و دینی در فضای شهری و تجاری سازی ایده‌ها و ایجاد کار آفرینی و اشتغال عنوان کرد.

در ادامه این نشست «سیده زهره آثاری» سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به معرفی قرار گاه فرهنگی جوانی جمعیت و تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و استانداری گفت: این قرار گاه به دنبال جریان‌سازی و گفتمان سازی برای اجرای قانون جمعیت در سطح استان البرز است.

آثاری با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای ۳۰۰ همایش و برنامه برای فرهنگ سازی جوانی جمعیت افزود: بر اساس دستور استاندار محترم البرز به دنبال تشکل های فعال مردمی و استفاده از ظرفیت‌ها و پای کار آوردن نیروهای مردمی برای ترویج فرزند آوری هستیم.

وی در خصوص برنامه ریزی برای اجرای قانون جمعیت در استان البرز گفت: مبارزه با سقط جنین، درمان ناباروری و تسهیل ازدواج سه محور برای کمک به فرزندآوری در سطح استان البرز است.

«معصومه آقایی» دبیر قرار گاه جمعیت استانداری البرز گفت: قانون جمعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی در مقایسه با قوانین گذشته بسیار خوب و با ارزش است و مهم است که برای اجرای آن در سطح استان، ساز و کار اجرایی و دقیق در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات برای فرزندآوری که برای خانواده ها بسیار مهم است، ستاد جمعیت استان در حال پیگیری و هماهنگی با رؤسای بانک های استان است و در زمینه فرهنگی و تبلیغی نیازمند تلاش مداوم هستیم، همانطور که سال‌ها در عرصه عدم فرزندآوری شاهد تبلیغات گسترده بودیم.

فرهنگ سازی مأموریت کلان سازمان تبلیغات است / برای حل مشکلات نیازمند کمک جوانان هستیم

تأثیر دومین رویداد پیشگام در حوزه مسئله یابی و حل مشکلات کشور

در پایان این نشست «محمود سلوک» دبیر دومین رویداد پیشگام کشور در حوزه مسئله یابی و حل مشکلات گفت: این رویداد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اندیشکده ایتان برگزار می شود و بعد از ارائه فراخوان ۸۰۰ نفر در این رویداد ثبت نام کردند که ۱۰۰ نفر در قالب ۲۵ تیم منتخب شدند.

سلوک با بیان اینکه رویداد مسئله یابی و حل مشکلات در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می‌شود، افزود: در حل مسئله چک‌های صیادی که اخیرا در کشور مطرح شد مجموعه ایتان ابتدا طرح نامه‌ای را تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و به عنوان قانون مصوب بسیاری از پرونده‌های مربوط به چک را در کشور حل و فصل کرد.

دبیر دومین رویداد پیشگام کشور با اشاره به حضور اهالی رسانه و مشارکت دانشگاهیان در این رویداد گفت: ثبت نام برای حضور در این رویداد از ۱۳آبان ماه آغاز شده و تا ۲۶ آبان ماه ادامه دارد و اگرچه بیشتر از سنین ۱۸ تا ۳۰ سال در این رویداد ثبت نام کردند، اما محدوده سنی وجود ندارد و افراد در صورت داشتن مشخصات؛ قوت تحلیلی، میزان دغدغه مندی و سابقه کنشگری می‌توانند در این رویداد ثبت نام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha