سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ما باید دینداری کشور را تضمین کنیم و طلابی تربیت نماییم که در این عرصه موفق عمل کرده و در خط مقدم باشند؛ یعنی امامان و وارثان روی زمین شوند و با حفظ جامعه از گزند دشمنان، مردم را به آرامش برسانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل امروز در اجلاسیه سالانه مدیران حوزه های علمیه خواهران استان قم که در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت برگزار شد، با اشاره به آیه ۵ سوره قصص که می فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم»، اظهار داشت: اراده خداوند بر این است که مستضعفان روی زمین به پیشوایی و رهبری برسند و این بدون شک محقق خواهد شد و آینده پیش روی ماست.

وی افزود: امام صادق(ع) نیز می فرمایند «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا ، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ؛ علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و [این علما ] جلوی یورش آنها به شیعیان ناتوان ما و تسلّط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می گیرند».

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به فرموده امام صادق(ع)، ادامه داد: طبق این فرموده علما، فقیهان و طلاب نگهبان دین مردم هستند تا شیطان و دشمنان روی زمین نتوانند بر آنها مسلط شوند و در همین راستا امروز مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه مسئولیت دارند طلاب را به گونه ای تربیت کنند که نقش مرابطان را به خوبی ایفا کرده و حافظ دین مردم و جامعه باشند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان به فرمایش امام صادق(ع) در بحث مرابطون به درستی عمل می کردند شاید امروز شاهد بروز برخی ناهنجاری ها در اجتماع به ویژه از سوی کسانی نبودیم که تحت سایه پرچم جمهوری اسلامی زندگی کرده و رشد یافته اند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با تأکید بر این که پیشوایان و راهبران جامعه به ویژه طلاب باید عالم به زمان شوند تا بتوانند به درستی پاسخگوی نسل جوان جامعه باشند، گفت: امروز با نسلی مواجهیم که لازم است راهکارهایی با توجه به روحیات این نسل در جهت تربیت و راهنمایی اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش اثرگذار مدیران در تصمیم‌گیری‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از اولیات مدیر خوب بودن، تدبیر امور است و مدیری می تواند موفق عمل کند که برای تدوین و اجرای برنامه ها همه جوانب را در نظر بگیرد، طوری که آن برنامه بعدا موجب چالش و نگرانی نشود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان خطاب به حاضران، بیان داشت: ما باید دینداری کشور را تضمین کنیم و طلابی تربیت نماییم که در این عرصه موفق عمل کرده و در خط مقدم باشند؛ یعنی امامان و وارثان روی زمین شوند و با حفظ جامعه از گزند دشمنان، مردم را به آرامش برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha