یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قریشی

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: خانواده در دین اسلام نهادی مقدس بوده و خداوند در قرآن کریم تشکیل خانواده را از نشانه های الهی برشمرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در همایش پیوندهای آسمانی به بیان اهمیت نهاد خانواده در دین اسلام پرداخت و گفت: خانواده در دین اسلام نهادی مقدس بوده و خداوند در قرآن کریم تشکیل خانواده را از نشانه های الهی برشمرده است.

وی افزود: هدف اساسی از ازدواج براساس قرآن کریم رسیدن به آرامش در کنار همسر است، لذا اگر انسان پس از ازدواج به آرامش نرسد به هدف ازدواج نرسیده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی با اشاره به محور ازدواج از آیات الهی گفت: محور اصلی ازدواج مودت و رحمت بوده و اگر مودت، مهربانی و دلسوزی در خانواده نباشد خانواده قادر به ادامه مسیر زندگی نخواهد بود لذا باید تلاش کنید مودت و مهربانی همواره در زندگی شما حاکم باشد.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر لزوم هم فکری در زندگی مشترک گفت: انسان تا مجرد است به فکر منافع شخصی خود است اما پس از ازدواج باید منافع هر دو طرف مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: زن و مرد باید در زندگی به خاطر همدیگر از برخی از خواسته های خود کوتاه بیایند و شریک زندگی را در نظر بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی برخی اختلافات زندگی مشترک را بخش ناگزیر خواند و گفت: اختلاف فقط در زندگی معصومین علیهم السلام وجود ندارد اما زن و مرد باید در زندگی ائمه را اسوه و الگوی خود قرار داده و در صورت اختلاف معیار حل اختلافات دستورات دین باشد.

وی افزود: اگر معیار زندگی دستورات دین باشد کوچک ترین اختلاف در زندگی ایجاد نمی شود و اگر ایجاد شد سریعاً برطرف می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان با تأکید بر لزوم دعوت یکدیگر به دینداری در زندگی مشترک گفت: زن و مرد باید در زندگی یکدیگر را به دینداری دعوت کرده و در انجام اعمال مستحبی مانند نماز شب یکدیگر را تشویق نمایند.

خانواده مهمترین نهاد مقدس در اسلام است

خانواده مهمترین نهاد مقدس در اسلام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha