یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم تمیزکار

حوزه/ مدیرکل پژوهش های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران با تبریک آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: بر همه صاحبان اندیشه و خرد روشن است که هر چه فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد، فرهنگ عمومی افراد آن جامعه نیز تعالی می‌یابد و قطعا نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زهره تمیزکار در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه خواهران، ضمن تبریک هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار به بانوان طلبه اهل قلم، نویسندگان، کتاب‌داران، کتاب‌خوانان، صاحبان دانش و خرد، نشردهندگان اندیشه‌های والا و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه کتاب، اظهار داشت: در زمانه‌ای هستیم که تابش خورشید انقلاب اسلامی ایران، نهضت های سراسر سرزمین های اسلامی را فرا گرفته و بیداری جهانی آفریده است؛ در این عرصه، کتاب نقش بسزایی در هدایت و روشنگری جوامع بشری دارد.

وی افزود: معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران با هدف ترویج و توسعه فرهنگ والای کتابخوانی و با شعار «بانوی طلبه کتابخوان، تبیین‌گر آرمان های انقلاب اسلامی»، هفته کتاب سال ۱۴۰۱ را با رویکرد مشارکت حداکثری بانوان طلبه در عرصه جهاد تبیین و روشنگری آغاز نموده است.

مدیرکل پژوهش های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که یکی از توصیه‌های مهم اولیای دین، مکتوب کردن علوم به منظور گسترش دانش است، ادامه داد: کتاب به عنوان میراث فرهنگی برای تمام نسل ها ماندگار و در بسیاری از موارد سهم کتاب در انتقال دانش، به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

وی با اشاره به این مطلب که حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور بیش از ۴۵۰ کتابخانه دارد و در بررسی های بعمل آمده، ۹۲ کتابخانه مطابق با شاخص های تیپ بندی کتابخانه ها، به عنوان کتابخانه های هدف انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران با همکاری نشر هاجر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با هدف تجهیز این کتابخانه ها به منابع مرجع و معتبر در رشته ها و سطوح مختلف تحصیلی، به هر کتابخانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ جلد کتاب اختصاص داده تا به طور نسبی در هر استان چند کتابخانه، مجهز به منابع مرجع شده و دیگر کتابخانه های استان نیز با استفاده از سیستم امانت بین کتابخانه ای از این منابع به آسانی بهره مند شوند.

خانم تمیزکار گفت: این امر پسندیده به فضل الهی و همکاری و همدلی مراجع تصمیم گیرنده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تا تجهیز حداکثری کتابخانه ها، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که بر همه صاحبان اندیشه و خرد روشن است که هر چه فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد، فرهنگ عمومی افراد آن جامعه نیز تعالی می‌یابد، افزود: قطعا نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

مدیرکل پژوهش های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: امیدوارم با همت، تلاش، برنامه ریزی و سیاست‌گذاری همه مسئولان، علاقه‌مندان، نخبگان و اندیشه ورزان، شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب بویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در حوزه های علمیه خواهران باشیم و هم‌نشینی و قرابت با کتاب، روشنی‌بخش ضمیر و طراوت‌بخش همیشگی زندگی همگان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha