سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
1

حجت الاسلام قادری‌منش با مطالبه گری مسئولان را پای حل مشکلات آورده و با همراهی مردم به گره گشایی از مردم می پردازد؛ رفت و آمد او به مدرسه نیز باعث جذب تعدادی از نوجوانان به مسجد شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام رضا قادری‌منش امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله ریل‌وی شهرستان مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان است.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ۴ سالی هست که مشغول به امر تبلیغ است و یک سالی می‌شود که در این محله امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شده است.

حجت الاسلام قادری‌منش در محله حضوری فعال دارد و با ارتباط خوبی که با مردم دارد برای گره‌گشایی از نیازمندان قدم بر می دارد؛ او با خیرین ارتباط خوبی گرفته و با همکاری مردم و پایگاه تاکنون دو خانه تعمیر و بازسازی شده اند و یکی نیز در حال تعمیر است.

بیست نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در فعالیت های جهادی کمک رسانی می کنند و در ایام قبل از شروع مدرسه نیز با همراهی این گروه رنگ آمیزی یکی از مدارس محله با کمک بچه های مسجد انجام شد؛ طرح آرایشگاه صلواتی نیز در این مسجد انجام می شود.

حجت الاسلام قادری‌منش می‌گوید: طرح شناسایی و آمایش نیازمندان محله را داشتیم و تاکنون نیز ۱۰ مرحله بسته های معیشتی و کمک به نیازمندان در طول این یک سال انجام شده است.

تسویه بدهی بدهکاران در مغازه ها و همچنین کمک به بیماران نیازمند بخش دیگری از این فعالیت‌های خیرخواهانه است و به گفته حجت‌الاسلام قادری‌منش ماهانه حدود ۷- ۸ میلیون تومان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان هزینه می شود.

حجت الاسلام قادری‌منش از فضای رسانه‌ای نیز برای جمع آوری کمک به نیازمندان بهره می گیرد. دو طلبه دیگر هم در کنار او در برنامه‌های فرهنگی و برگزاری حلقه های معرفتی مشارکت دارند و برای نوجوانان برنامه های ورزشی مانند فوتبال و استخر در کنار فعالیت های فرهنگی و کلاس های قرآن و احکام برگزار می شود؛ فعالیتی که در تابستان نیز به صورت گسترده‌تر برقرار بود.

طرح راه اندازی روضه های خانگی در ماه محرم و صفر و همچنین راه اندازی دسته های عزاداری برای اولین بار نیز در این محل اتفاق افتاده. یادواره شهدای محله نیز امسال برگزار شد.

مطالبه گری از مسئولان برنامه دیگری است که در این مسجد پیگیری می شود؛ حجت الاسلام قادری‌منش اهل مطالبه‌گری بوده و همیشه برای حل مشکلات قدم بر می دارد.

با مطالبه گری های امام محله و دعوت از مسئولان مختلف روشنایی محله که نیاز به اصلاح داشت انجام شده و محله آسفالت شده است؛ او با صدا و سیما نیز هماهنگ کرده و گزارش هایی از مشکلات محله تهیه و پخش شده که در حل مشکلات مؤثر بوده است.

حجت الاسلام قادری‌منش می گویند هنگام ورود به مسجد احساس می‌شد که نوجوانان دغدغه زیادی برای شرکت در مسجد ندارند، بنابراین وارد مدارس شدیم و در مدارس بین دانش آموزان فعالیت کردیم الان نیز هر هفته حداقل دو الی سه ساعت در میان بچه ها در مدارس هستیم. با فعالیت های حجت الاسلام قادری‌منش نوجوانان و جوانان زیادی جذب مسجد شدند و رفاقت ها بیشتر شد.

با همت این امام محله تعدادی از پرونده های طلاق منجر به صلح و آشتی شده و برنامه های پیشگیری از اعتیاد نیز برقرار است و همچنین در زمینه سرقت با رایزنی با کلانتری و پایگاه بسیج، گشت شبانه راه اندازی شده تا امنیت محله از این طریق تقویت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • س IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    خدا قوت بده..باورکنید عزیزان اینکارها اگر سالهای قبل انجام میشد خیلی خیلی اوضاعمون بهتر میبود..یک وصیت دارم به برادر عزیز و تلاشگرم حاج آقای قادری هرچه در راه خدا پنهانی کاری کنید شک نکن که خود مردم میشوند تبلیغات که این بهترین شکل است .و حرف زدن را با شنیدن درد ها حتی اگر تندی هم باشد جابجا کنید حتما تاثیر گذاراست .والبته عمل خیر که اعتماد ساز است .من دستتون رو میبوسم این هم نوعی دفاع از دین حق است.