سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام حسن محمدی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: مطالبه‌گری با هوچی‌گری و فریادهای گزینشی متفاوت است؛ برای مقابله با فساد و کم کاری‌ها باید در هر مجموعه‌ای با رعایت قانون و اخلاق وارد شده و مطالبه کنیم، رسالت یک فرد انقلابی هم همین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، امروز در جلسه جمعی از مطالبه گران ارومیه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری صحیح، اظهار داشت: مطالبه گری اگر از مجرای صحیح و درست و قانونی صورت نگیرد، خلاف واقع را نتیجه خواهد داد و هم دشمن می‌تواند از آن سوء استفاده کند و هم افرادی که وارد این عرصه شدند به تندروی و یا معامله‌گری متهم خواهند شد.

وی ادامه داد: نباید ترس از موقعیت اجتماعی خودمان و یا جایگاه افراد ما را از مطالبه‌گری صحیح باز دارد. البته باید مراقب باشیم که مطالبه‌گری به دور از دروغ، تهمت، رسیدن به شهرت و منفعت، سیاسی کاری و حب و بغض‌های سیاسی باشد و اگر در این امر مقدس به دنبال انتقام‌های سیاسی و یا معامله‌گری باشیم، هم این واژه مقدس را به ابتذال کشیده‌ایم و هم مردم را که مهم‌ترین بازوی مطالبه درست هستند، از دست خواهیم داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه مطالبه گری نیاز به حرکت منسجم جمعی و شبکه سازی دارد، اما لازمه‌اش افتادن در دام دفتر و دستک نیست، گفت: مطالبه‌گری با هوچی‌گری و فریادهای گزینشی متفاوت است؛ برای مقابله با فساد و کم کاری‌ها باید در هر مجموعه‌ای با رعایت قانون و اخلاق وارد شده و مطالبه کنیم، رسالت یک فرد انقلابی هم همین است.

وی با بیان اینکه رمز ماندگاری انقلاب و حرکت در ریل صحیح نظام، نظارت مردمی و مطالبه گری درست از مسئولین است، افزود: ماحصل مطالبه‌گری، اصلاح و ارائه راهکار به همراه استمرار درخواست و مطالبه است و اگر بدون این موارد باشد، به همسویی با دشمن منتهی می‌شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در مطالبه‌گری باید به مسائل اساسی و مهم پرداخت، تصریح کرد: قطعا مطالبه‌گری دارای هزینه خواهد بود و نباید از هزینه‌ها در این راه ترسید؛ شهدا برای پیروزی، تثبیت و بقای انقلاب جان خود را دادند و ما هم برای حفظ آرمان آن‌ها باید آبرویمان را بدهیم.

وی با تصریح اینکه جوانان، طلاب، دانشجویان و دلسوزان نظام همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید از مسئولان، کار جدی و واقعی مطالبه کنند و آنها را از کار نمایشی بازدارند، گفت: نتیجه مطالبه‌گری صحیح، تفکیک ضروریِ آرمان‌ها از عملکردهای ضعیف برخی مدیران است و لذا مطالبه‌گری باید به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان صورتِ مسائل و هم در مقام ارائه راه‌حل‌ها، مطالبه‌گر با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه مطالبه گری نباید فقط به بیان و شعار منحصر شود، بلکه به کار میدانی و عملیاتی نیاز دارد، افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا روحیه مطالبه گری و ادعا داشتن در زمینه‌های گوناگون را برای نسل جوان کشور تقویت کنیم و به گونه‌ای عمل کنیم که جوان لمس کند مطالبه او سودمند و ثمربخش است و تشویق به ادامه مسیر بشود.

وی اضافه کرد: بهترین منبع برای روش‌های مطالبه‌گری صحیح، خط فکری امامین انقلاب است که راه درست را برای ما ترسیم کرده‌اند و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند، پیگیری، مطالعه، درباره‌ مسئله اندیشیدن، راهکارِ اجرایی را برای آن جستجو کردن، همراهی و همکاری با مراکز و مسئولین دست اندرکار طرح، فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن، جزء وظایف و تکالیف مطالبه گران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha