پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: کسی منکر وضعیت اقتصادی نامساعد نیست و خواسته امروز مردم از مسئولان سامان دادن به این وضعیت است، بنابراین انتظار همه ما از دولت این است که به وضعیت معیشتی جامعه رسیدگی فوری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج، اظهار داشت: مردم کُرد کردستان همواره در عمل نشان داده‌اند که پشتیبان این نظام بوده و هستند.

امام جمعه سنندج گفت: کردستان، استانی غنی است و معادن طلا در برخی از شهرستان‌هاست که اگر بخشی از درآمد این معدن‌ها به خود استان اختصاص پیدا کند، شاهد از بین رفتن بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال خواهیم بود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از سوی دیگر کردستان در بحث نخبگان و تحصیلکردگان استانی غنی است و همین جوانان می‌توانند زمینه توسعه این خطه را فراهم آورند، لذا شایسته است نسبت به استفاده از آنان برای ارتقاء این خطه استفاده کنیم.

ماموستا رستمی بیان داشت: امتیاز دیگر کردستان داشتن مرزهای بین المللی است که این فرصت ناب برای جهش اقتصادی در این خطه است، طبق برآوردهای صورت گرفته اگر ۵ درصد از درآمد پایانه مرزی باشماق در شهرستان مریوان به استان اختصاص پیدا کند، این استان به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل می‌شود.

امام جمعه سنندج گفت: کسی منکر وضعیت اقتصادی نامساعد نیست و خواسته امروز مردم از مسئولان سامان دادن به این وضعیت است، بنابراین انتظار همه ما از دولت این است که به وضعیت معیشتی جامعه رسیدگی فوری کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای برون رفت از مشکلات موجود در کشور نیازمند تعامل دولت و مردم هستیم و تنها با این کار می‌توان افق‌های روشن را برای این کشور متصور شد.

ماموستا رستمی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور، یادآور شد: اصول و ارکان اسلام بر مهربانی، وحدت و انسجام بنا شده، ولی دشمنان این امر را بر نمی‌تابند و همواره به دنبال ایجاد تفرقه در بین برادران مسلمان هستند تا از این طریق ثروت جهان اسلام را چپاول کنند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر برخی از بانوان در امکان عمومی برای نشان دادن اعتراض خود به دولت و حاکمیت با برداشتن روسری، کشف حجاب کردند، که این کاری خلاف عرف و دین مبین اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha