شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه اصلاندوز

حوزه/ امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه جوانان پایبند به انقلاب اسلامی هستند، گفت: ضمیر روشن جوانان ما لطافت روحی و سرشت مذهبی دارد و در این میان جوان‌هایی که گاهاً در خیابان حضور دارند ای بسا برخی‌ها صدایشان در جامعه شنیده نشده، برخی‌ها نیز فریب خورده‌اند که مطمئنیم در کوتاه مدت راه صحیح را از ناصحیح تشخیص خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روند حوادث اخیر، اظهار داشت: کشورهایی که به نحوی با آرمان‌های عدالت خواهانه انقلاب اسلامی مشکل دارند از مدت‌ها پیش بودجه‌های بسیار سرسام آوری را برای ایجاد ناآرامی در جمهوری اسلامی هزینه کرده بودند، رسانه‌های آنها از مدت‌ها پیش ایجاد شبهه می‌کردند و در صدد القای ناکارآمدی نظام اسلامی بودند، حال آنکه جمهوری اسلامی در غالب ابعاد کسب افتخار کرده، البته در برخی عرصه‌ها نیز کاستی‌هایی ناشی از سوء مدیریت وجود دارد که ما یقین داریم این موارد نیز به لطف همت جوانان متقی، انقلابی و فرهیخته رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه جوانان پایبند به انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: ضمیر روشن جوانان ما لطافت روحی و سرشت مذهبی دارد و در این میان جوان‌هایی که گاهاً در خیابان حضور دارند ای بسا برخی‌ها صدایشان در جامعه شنیده نشده است برخی‌ها نیز فریب خورده‌اند که مطمئنیم در کوتاه مدت راه صحیح را از ناصحیح تشخیص خواهند داد و حساب این جوان‌ها هر چند مسیر منطقی را در پیش نگرفته‌اند با آن‌هایی که به سان شمر از خود قساوت نشان می‌دهند و بی‌رحمی یزید را به نمایش می‌گذارند متفاوت است آن افرادی که یک طلبه و یا بسیجی را به آن شکل مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و حتی باعث شهادت آنها می‌شوند و این چنین روحیاتی دارند، قطعاً با روح جوانان ما همخوانی ندارد.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به اینکه مسئولان در دانشگاه‌ها و بسترهای آموزشی، محیط‌های آزاد گفت‌وگو را برای بیان آزادانه نظرات و مطالبات جوانان فراهم کنند، گفت: یک تأکید جدی خطاب به قوه قضائیه داریم و آن اینکه تسامح را با افرادی که مشخصاً با جان و مال مردم بازی می‌کنند کنار بگذارند، شخصی که نیروی انتظامی و یا بسیج را که در تمام روزهای سخت در کنار مردم بوده است به شهادت می‌رساند، مگر می‌شود این گونه افراد را بخشید یا با تسامح رفتار کرد؟ فردی که نیروهای خدوم ما را با بی‌رحمی آتش می‌زند قابل ببخشش است؟ قوه قضائیه بداند آستانه صبر مردم انقلابی حدی دارد و مطالبه عمومی این است که این افراد را به دست قانون بسپارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز، با تأکید بر لزوم حضور و هم افزایی‌های همه مسئولان در مراسم‌های فرهنگی شهرستان، گفت: ترویج فرهنگ، همت همه جانبه را می‌طلبد. تذکر و اخطار جدی می‌دهم که مسئولان شهرستان در حضور و هم افزایی در جهت رشد برنامه‌های فرهنگی جدی باشند.

وی خطاب به مسئولان ادامه داد: مسئولان بدانند که به برکت این انقلاب، امانت مسئولیت به عهده آنها سپرده شده و لذا چناچه در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی کوچکترین سهل انگاری داشته باشند، بی‌تردید و بی‌تعارف به مردم معرفی خواهند شد، بنابراین الان زمان مدیرهای پروازی و وظیفه‌ای گذشته است و نباید اینطور باشد که بعد از وقت اداری مسئول حضور نداشته باش و در شهر ساکن نباشد و مرکز نشین باشید، مسئولان باید همیشه در خدمت مردم بوده و در شرایط حاضر، مدیریت جهادی را در معنای حقیقی کلمه معنا ببخشند.

خطیب جمعه اصلاندوز، ضمن گرامی داشت روز کتاب و کتابخوانی، با اشاره به ضرورت افزایش مطالعه کتاب در جامعه، گفت: فضاهای مجازی علی‌رغم اینکه حسنات خاصی دارد، اما یک آسیب جدی دارد و آن این است که فرهنگ کتابخوانی را با آسیب جدی مواجه کرده، هرچند تنها فضای مجازی را نیز نمی‌توان علت تامه این موضوع دانست و از ابعاد گوناگونی می‌توان این موضوع را آسیب شناسی کرد، اما اصولاً سهم بالایی در این زمینه دارد، در این فضاها کتاب‌های دیجتالی نیز ارائه می‌شود اما نیک می‌دانید این موارد هم جای کتاب‌های کاغذی را نمی‌گیرند.

وی افزود: مسئولان فرهنگی، ذائقه‌های موضوعی جوانان را شناسایی کرده و بر حسب این ذائقه‌ها به نشر کتاب‌ بپردازند و از نویسندگان موفق در این سبک‌ها تجلیل کنند تا سبب ترغیب سایر نویسندگان شود و پویایی در این زمینه افزایش یابد، یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و اگر این فرهنگ کمرنگ شود، از این توسعه بی‌بهره شده‌ایم.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: گرانی کاغذ و هزینه‌های چاپ نیز مزید بر علت است تا مردم کمتر راغب باشند کتاب بخرند و این هزینه به مرور از سبد اقتصادی‌ها خانوارها رنگ باخته که انتظار می‌رود دولت فعلی به این نکته توجه داشته باشد و با حمایت از نویسندگان و ناشران کمک کند تا مردم بتوانند هزینه کمتری را متحمل شوند.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به دستیابی سپاه پاسداران به موشک هایپرسونیک، اظهار داشت: از فرمانده هوا فضای سپاه که دیروز با بیان اینکه ایران، موشک بالستیک هایپرسونیک را برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی تولید کرده است، موجب غرور ملی شدند قدردانی می‌کنیم.

وی یادآور شد: کارشناسان این حوزه معتقدند که این دستاورد با عظمت، یک پیشرفت بسیار چشم‌گیر در حوزه‌های موشکی است که از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه از دو زاویه می‌شود به این امر نگاه کرد، گفت: اول اینکه این موضوع باعث خودباوری ملی شد و اقتدار و دانش سپاه را به رخ جهانیان کشید، دوم اینکه دشمنان نیز باید بفهمند که ایران به پشتوانه قدرت علمی جوانان خود در مسیر قدرت نمایی‌های جهان دارای نقش ویژه‌ای است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha