سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ورزش برای جوان، باید ارزان، آسان و در دسترس باشد، گفت: در بعضی از حواشی شهر، نخبگان ورزشی ما حضور دارند که با فراهم کردن بستر مناسب می‌توان این نوابغ ورزشی شناسایی و حمایت کنیم.

آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین تجلیل از مربیان و مدال آوران استان همدان، با بیان اینکه باید از همراهی والدین در توجه به ورزش فرزندان خود تشکر و قدردانی کنیم، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌هایی که امروز در مقابل آسیب‌های اجتماعی احساس می‌کنیم، توجه پدر و مادر به تشویق و ترغیب فرزندان به سمت ورزش است.

وی با تأکید بر اینکه فردی که اهل ورزش است، کمتر دچار بعضی از آسیب‌ها می‌شود، گفت: امروز شاهد برخی آسیب‌های اجتماعی درکشور هستیم، اما زمانی که در این رابطه مطالعه می‌شود و آمارها مورد بررسی قرار می‌گیرد، متوجه می‌شویم آنجایی که فرزندانمان اهل ورزش هستند، این آسیب‌ها نیز کمتر ظهور و بروز پیدا می‌کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) بزرگترین ارثی که پدر و مادر می‌توانند برای فرزندانشان داشته باشند را مسئله‌ ادب مطرح می‌کنند، یادآور شد: مودب بودن و رعایت آداب اجتماعی، فارغ از این است که ما مذهبی باشیم یا خیر، هر چند که روایات ما بر اصل مودب بودن بسیار تأکید دارند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران و اهالی ورزش، افراد مودبی هستند، خاطرنشان کرد: امروز گاهی از موارد همانند حوادث اخیر اتفاق‌هایی را انسان مشاهده می‌کند که بسیار ناراحت‌کننده است و حتی می‌توان گفت بدتر از آتش زدن و شکستن شیشه می‌باشد و آن استفاده از بعضی از الفاظ رکیک توسط جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: برخی به مشکلات موجود خصوصا در عرصه اقتصاد و معیشت اعتراض دارند، اما نوع صحبت کردن و نوع گفت‌وگو در این عرصه بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات ورزش این است که فرد را بسیار مودب بار می‌آورد، گفت: انسان در ورزش احترام به بزرگتر و احترام به مربی را آموزش می‌بیند.

شعبانی با تأکید بر اینکه بنده احترام ویژه‌ای برای جامعه‌ی ورزشی و ورزشکاران قائل بوده‌ و هستم و خود را جز این جامعه می‌دانم، اظهار داشت: البته اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد و این یک اصل است، چرا که جامعه بستر تزاحم منافع و سلیقه‌ها است.

وی با بیان اینکه در هر خانواده‌ای سلیقه‌های افراد با یکدیگر متفاوت است، گفت: اما این اختلاف سلیقه‌ها هیچوقت به معنای این نیست که نمی‌شود با هم گفت‌وگو کرد، بنابراین لازم است تا با حفظ وحدت و انسجام اجتماعی بر سر مسائل مختلف به گفت‌وگو بپردازیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه در جلسات مختلف شورای فرهنگ عمومی استان یکی از مسایل مصوب شده و مطرح شده استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی ورزشی و در اختیار قرار دادن آنها برای قشر جوان است، یادآور شد: مخاطب اول این موضوع مسئولان هستند، چرا که امروز با بسیاری از بسترهای ورزشی روبرو هستیم که در اختیار نهادهای دولتی هستند و باید این مراکز در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ورزش برای جوان، باید ارزان، آسان و در دسترس باشد، خاطرنشان کرد: در بعضی از حواشی شهر، نخبگان ورزشی ما حضور دارند که با فراهم کردن بستر مناسب می‌توان این نوابغ ورزشی شناسایی و حمایت کنیم.

امام جمعه همدان با گلایه از اینکه کمترین امکانات ورزشی هم در برخی مناطق حاشیه‌ای وجود ندارد، اذعان کرد: در استفاده از امکانات ورزشی و مراکز ورزشی باید به سمت عدالت حرکت کنیم و از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره‌ کل ورزش جوانان لازم است حرف ورزشکاران را بشنود، یادآور شد: برخی از ورزشکاران و قهرمانان استان از این گلایه دارند که تا به حال هیچ مسئولی به آنها سر نزده است و لذا نباید فضای ورزش استان اینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: جوانی که در این استان زحمت کشیده و قهرمان شده است، باید ضوابط و مزایایی که در قانون قهرمانان در نظر گرفته شده، نسبت به آنها نیز اعمال شود، اما متأسفانه می‌بینیم که گاهی از موارد هیچ کدام از این مسائل به آنها داده نشده است.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از قهرمانان توسط مسئولان استانی، خاطرنشان کرد: نباید شرایط به نحوی باشد که یگ قهرمان احساس کند با وجود زحماتی که کشیده، مورد حمایت قرار نمی‌گیرد، چرا که این مشکل و روحیه‌ی ناامیدی در بین بقیه ورزشکاران نیز سرایت خواهد کرد و باعث کمرنگ شدن انگیزه‌ها می‌شود.

شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باید بستر برای ورزش خانم‌ها فراهم شود، اظهار داشت: بارها و در دیدارهای مختلف با مسئولان این موضوع را متذکر شده‌ام که در شهر و استان همدان بستر مناسبی برای ورزش و تفریح بانوان وجود ندارد و باید برای حل این مشکل اقدام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه بستر برای صحبت ورزشکاران و قهرمان باید محیا شود، خاطرنشان کرد: امروز باید شرایط برای صحبت و بیان انتظارات و مطالبات ورزشکاران ایجاد شود.

امام جمعه همدان با تقدیر از تلاش قهرمانان در میدان‌های ورزشی، گفت: زمانی که شما در عرصه‌های بین‌المللی ورود پیدا می‌کنید، دیگر مسئله شخص مطرح نیست و یک ملت به پرچمی که برافراشته می‌شود، افتخار می‌کند.

وی با اشاره به قهرمانی‌های روزهای گذشته جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ورزشی، یادآور شد: این افتخار برای کشور جمهوری اسلامی و نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ایران کشور بسیار بزرگ با سابقه‌ تمدنی ریشه‌دار است، گفت: ایران در برابر کشوری همانند آمریکا که تنها حدود ۲۵۰ سال ریشه‌ دارد، کشوری متمدن و با ریشه‌های تاریخی بزرگی در طرز فکر، میزان فرهنگ و ادب است که در بین مردم این تاریخ تأثیر گذار است و لذا امروز باید از این تاریخ عظیم محافظت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha