شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شورای حل اختلاف

حوزه/ رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد حل و فصل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام ساجدی رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: احقاق حق و اجرای عدالت از تکالیف اصلی حکومت اسلامی است که توسط دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هر کسی احساس کند، اجحافی در حق او شده طبق اصل ۳۴ قانون اساسی می‌تواند دادخواهی کند، یادآور شد: هر روز بر تعداد پرونده‌ها افزوده می‌شود و زیادی پرونده‌ها حکایت از بیماری حقوقی در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام ساجدی با بیان اینکه در زمان آیت الله شاهرودی شوراهای حل اختلاف برای حل و فصل پرونده‌ها شکل گرفت، گفت: تاکنون کمک‌های زیادی در این زمینه برای رفع مشکلات پرونده‌های قضایی در کشور و در استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی خانواده‌ها به خاطر نداشتن تمکن مالی و پرداخت مهریه، در زندان هستند و اختلافات روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود که در شوراهای حل اختلاف به دنبال رفع اختلافات به صورت ریشه‌ای هستیم.

رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان، ۳۶ درصد از پرونده‌ها در شورای حل اختلاف حل و فصل می‌شوند، مطرح کرد: از هر ۱۰۰ پرونده‌ای که به دست ما می‌رسد، ۳۶ پرونده از آنها را به صورت مبنایی رفع اختلاف کرده‌ایم و یکی از استان‌های خوب کشور در این زمینه هستیم.

وی گفت: در استان در سال جاری تاکنون سه پرونده سازش در قتل عمد را داشته‌ایم که قرار بود حکم قصاص صادر شود، اما موفق شدیم حیات دوباره به یک فرد ببخشیم.

حجت‌الاسلام ساجدی با بیان اینکه استان عشیره‌ایی هستیم، اظهار داشت: در بعضی جاها متاسفانه در پرونده‌های قتل معامله صورت می‌گیرد که از ریش سفیدان و بزرگان می‌خواهیم این چنین رویکردی را در استان تغییر دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha