دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میر حامد حسین لکهنوی(ره)

حوزه/ اساتید منطق میر حامد حسین را منطق‌گرای زبردست و حدیث‌شناسان ایشان را حدیث‌شناس نکته‌پرداز می‌دانند؛ استفاده از ظرفیت علوم و فنون مختلف برای دفاع از ساحت اهل‌بیت علیهم‌السلام درس بزرگ و روشی است که علامه به ما می‌آموزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر احد فرامرز قراملکی مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت همایش بین‌المللی علامه میر حامد حسین برگزار شد؛ شخصیت علامه میر حامد حسین را ترسیم‌کننده راه غیرت دینی، راه دفاع مؤثر از امامت و آموزه‌های دینی و راه تحقیق طاقت‌فرسا و پژوهش‌های هدفمند توصیف کرد.

وی با بیان این که میر حامد حسین تحمل رنج و سختی برای خلق پژوهش درست را معنی نموده است، اظهار داشت: شخصیت تمدنی میر حامد حسین و اثر جاودانه عبقات الانوار به‌تنهایی در عرصه‌های مختلف و برای نسل ما راهنما و سراج است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، گزارشی از شکل‌گیری گرایش نوپدید دلیل‌آوری در مغرب‌زمین و وسعت نگارش کتاب‌های معرفتی دلیل آور در جهان ارائه کرد و اذعان داشت: عبقات الانوار از برترین و اسوه کتاب‌های دلیل‌آوری آراسته به تمام ظرافت‌ها و دلالت‌هاست که محتوای فکری خود را به‌خوبی به اثبات می‌رساند.

دکتر قراملکی به زبردستی علامه میر حامد حسین در منطق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باتوجه‌به احاطه علامه میر حامد حسین به علوم و فنون اسلامی، اساتید منطق میر حامد حسین را منطق‌گرای زبردست و حدیث‌شناسان ایشان را حدیث‌شناس نکته‌پرداز می‌دانند؛ استفاده از ظرفیت علوم و فنون مختلف برای دفاع از ساحت اهل‌بیت علیهم‌السلام درس بزرگ و روشی است که علامه به ما می‌آموزد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha