پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر / اجلاسیه شهدای جهاد سازندگی در قم

حوزه/ اغتشاشگران، مسجد ابوذر تهران و مسجد سبزه میدان در رشت و جوان موکب دار مشهدی را به آتش کشیدند و به شهادت رساندند و این نشان می‌دهد که دشمنان از همین مسجد و تفکر حسینی ضربه خوردند که به آنها حمله می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در اجلاسیه شهدای جهاد سازندگی قم که در سالن همایش باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: شهادت امری الهی و معنوی است که ذهن انسان قادر به فهم و درک این مقام والا نیست.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: انسان نمی‌تواند جایگاه شهید و شهادت را بفهمد و خداوند در قرآن شهادت را به معامله‌ای تشبیه کرده که خریدار آن خداوند است‌.

وی ادامه داد: خداوند خریدار شهادت است و کالای مورد معامله بین مؤمن و خداوند جان است که شهید هر آنچه در اختیار دارد تقدیم خدا می‌کند که پاداش چنین افرادی بهشت است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بیان داشت: امام علی (ع) فرمود، هیچ چیز با ارزش تر از جان انسان نیست و این جان را نباید به ارزانی فروخت، چرا که بهای آن بهشت است.

نماینده قم در خانه ملت افزود: شهدا نیازمند برگزاری یادواره‌ها نیستند بلکه ما باید به واسطه برگزاری چنین یادواره های از اینان استمداد بجوییم و در این دوران قحط معنویت باید متوسل به این شهدا شد چرا که این اقدام نمی‌گذارد فراموشی به سراغ ما بیاید.

وی گفت: حضرت علی (ع) در خصوص مقام شهید فرمود، وقتی رزمنده ای نیت رفتن به جبهه می‌کند، خداوند برگه برائت از جهنم را برای او امضا می‌کند و وقتی پای در جبهه می‌گذارد روی بال ملائک الله است.

شهدای جهاد سازندگی از مظلوم ترین شهدای جنگ هستند

وی ابراز داشت: در روایت داریم هر شهید ۷۰ نفر را شفاعت می‌کند و در روز قیامت بین اهل محشر، کسانی که با شهیدی آشنایی داشتند با هم رقابت می‌کنند تا بگویند که به شهید نزدیک تر بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در ادامه با بیان اینکه شهدای جهاد سازندگی از مظلوم ترین شهدای جنگ هستند افزود: جهادگران جهاد سازندگی، قبل از جنگ در مسیر آبادانی مناطق محروم در خدمت مردم بودند و در ادامه نیز در دفاع مقدس خدمات جهاد ویژه ای داشتند.

وی عنوان داشت: قبل، حین و بعد از عملیات‌های دوران دفاع مقدس وظیفه جهاد سازندگی بسیار سنگین بود، چرا که ایجاد خاکریز و سنگر و همچنین آماده کردن مناطق عملیاتی از جمله وظایف جهادگران بود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شجاعت و فداکاری جهادگران در دوران دفاع مقدس از نیروهای اطلاعات عملیات نیز بالاتر بود و این عزیزان پیشتاز رزمندگان بود و اجر آنان قابل مقایسه با سایرین نیست، چرا که آنان روی لودر هیچ دفاعی در برابر گلوله‌های دشمن نداشتند و این نشان از بالاترین ایثار است.

دشمن روحیه جهادگری و تفکر شهادت را هدف قرار داده است

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بیان داشت: دشمن روحیه جهادگری و تفکر شهادت را هدف قرار داده است و امروز می‌بینیم که در اغتشاشات اخیر شعارهای اقتصادی و سیاسی کمتر دیده شد و ارزش‌های دینی و اسلامی هدف قرار گرفته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز داشت: دشمن امروز به اهمیت جایگاه ولایت فقیه پی برده و به همین دلیل تلاش می‌کند تا این عمود خیمه کشور و ارزش‌های دینی همانند حجاب را هدف قرار دهد تا بی عفتی رواج یابد و نسل آینده دچار چالش شود.

وی گفت: اغتشاشگران، مسجد ابوذر تهران و مسجد سبزه میدان در رشت و جوان موکب دار مشهدی را به آتش کشیدند و به شهادت رساندند و این نشان می‌دهد که دشمنان از همین مسجد و تفکر حسینی ضربه خوردند که به آنها حمله می‌کنند.

نماینده قم در خانه ملت گفت: مردم با وجود سختی‌های معیشتی حاضر به پیوستن به اغتشاشگران نشدند که این امر نشان از بصیرت ملت بزرگ ایران دارد.

وی ادامه داد: طلبه شهید آرمان علیوردی مظلومانه به شهادت رسید و با ضربات چاقو وی را مورد حمله قرار دادند و از خواستند که به امامش توهین کند که زیر بار نرفت.

حجت الاسلام والسلمین ذوالنوری در این مراسم ابراز داشت: دشمن از زمان تحریم تنباکو می دانند کجا را بزنند اگر وجود ولایت فقیه و فرمایشات ایشان نبود از دولت ها چیز باقی نمانده بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز داشت: بچه در آغوش آن مادری پرورش می یابد که در آن عفاف و حجاب و چادر زهرا برسرش می باشد و آن کسی که دنبال آغوشش رایگان است و مفهوم شهدا و ارزش های دینی را نمیداند و مساجد و قران اتش می زنند نمی توانند فرزندی برای جامعه خود تربیت کنند

مسئولی که مشکلات اقتصادی مردم را نبیند کور است

وی گفت: دشمن میدانند هرچه این نظام هرچه دارد از مکتب اهل بیت علیه السلام می باشد لذا ارزش های جامعه را مورد هدف قرار داده است و همچنین مشکلات موجود در جامعه را قبول داریم و کسی که صورت رنجور مردم را در این مسیر اقتصادی نبیند کور است مردم مشکلات معیشتی دارد ولی اهل قاتل شدن و بی حرمتی به ارزش های دینی اسلامی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری خاطرنشان ساخت: در طول این اغتشاشات نیروی انتظامی بسیج و سپاه بیش از ۴ هزار مجروح دادن در حالی که می توانستند برخورد کنند اما مانع پروژه کشته سازی دشمن شدند همانطور که اینان شهید آرمان را با قمه و چاقو تیکه پاره کردن تا به رهبری جسارت کند اما نکرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: اگر مسئولی در حل مشکلات مردم تلاش کند عملش استمرار خط شهدا است و اگر تلاش نکند و نسبت به مشکلات آحاد جامعه بی تفاوت باشد نسبت به خون شهدا کم لطفی کرده و پا روی خون شهدا گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری تاکید کرد: امروز بیش از گذشته نیازمند روحیه جهادی و شهادت هستیم تا بتوانیم کشور را حفظ کنیم و مسئولان باید در خط شهدا قدم بردارند و مشکلات مردم را حل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha