چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه گرمی

حوزه/ یکی از ائمه جمعه اردبیل گفت: هشت تریلیون دلار در غرب آسیا هزینه کردند، کشورها را اشغال نمودند، داعش را به وجود آوردند، تا ایران را کنترل کنند، ایران همه آنها را سوزاند و خاکسترش را به باد داد و لذا حق دارند خشمگین شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام‌ یدالله صفری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گرمی، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: اگر چه شناخت خداوند از طریق طبیعت شناخت ناقصی است و آن جمال مطلق الهی را نشان نمی‌دهد، چون طبیعت جلوه بسیار ناقصی از اوست، ولی با این وصف برای ما مفید است و هرچه طبیعت را بیشتر مطالعه کنیم بیشتر به زیبایی‌های عالم و خالق عالم پی خواهیم برد.

وی افزود: یکی از زیبایی‌های عالم هستی، نظم حاکم بر این عالم است خصوصا نظمی که بر کرات آسمانی و ستارگان و سیارات و کهکشان‌ها حاکم است و تدبر و دقت در پیدایش آنان عقل انسان را به حیرت و تعجب وادار می‌کند، اخیرا ستاره شناسان کهکشانی کشف کرده‌اند که 13 و نیم میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند، یعنی در این محدوده که عقل از درک آن در حیرت است نظم دقیق حاکم است.

خطیب جمعه نماز شهرستان گرمی با بیان اینکه این اغتشاشات از چند جهت عجیب بود، اظهار داشت: برخی مردان، شعار زن، زندگی و آزادی می‌دادند و جیره خواران استکبار جهانی مرگ بر دیکتاتور می‌زدند و کسانی که وحشیانه‌ترین برخورد با مردم را داشتند از آزادی دم می‌زدند.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: سلبریتی‌ها که در این وطن آبرو پیدا کردند، به وطن لگد می‌زنند و با وطن فروشی می‌خواهند در نزد دشمنان این ملت صاحب آبرو شوند.

امام جمعه شهرستان گرمی ادامه داد: این اغتشاش یک پیام مهمی داشت و آن این بود که دشمنان این ملت تحمل دیدن پیشرفت این ملت را ندارند و گاهی آن قدر عصبانی می‌شوند که حتی به کارهای غیر عقلایی دست می‌زنند، آنها حق دارند عصبانی شوند که ملت ایران تمام هزینه‌های آنان را به باد داد و قدرت پوشالی آنان را به دنیا نشان داد.

وی با اشاره به اینکه کشور بزرگ ایران، تحریم را دور زد و نفت خودش را فروخت و دشمن دیوانه شدند، تصریح کرد: ما عضو شانگهای شدیم دشمن عصبانی شد، ما با اصلاحات اقتصادی از سنگلاخ‌های سر راه معیشت مردم رد می‌شدیم و آنها نگران بودند، ما شاهد از بین رفتن قدرت شیطانی آمریکا هستیم و جهان به چند قطبی تبدیل می‌شود و لذا دشمن بشدت نگران این اتفاق است.

وی تصریح کرد: دشمن از ترس ایران قوی، میلیاردی برای حفظ سلمان رشدی هزینه گذاشتند ولی نتوانستند، آنها برای حفظ پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا از هشدار ایران ماهانه دو میلیون دلار هزینه می‌کنند و این نشان دهنده ترس آنها است.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: هشت تریلیون دلار در غرب آسیا هزینه کردند، کشورها را اشغال نمودند، داعش را به وجود آوردند، تا ایران را کنترل کنند، ایران همه آنها را سوزاند و خاکسترش را به باد داد، بنابراین حق دارند که خشمگین شوند.

خطیب جمعه شهرستان گرمی تصریح کرد: ایران، قلدری در خلیج فارس و آب‌های سرزمینی و بین‌المللی را از آمریکا گرفت و نیروهای دریایی آنها را با ذلت و خواری به اسارت گرفت و لذا حق دارند عصبانی شوند.

وی گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا به اوکراین کمک کردند و آمریکا فقط یک قلم ٢٧۵ میلیون دلار به اوکراین اهدا کرد، ولی به قول خودشان پهباد ایرانی خواب آنها را آشفته کرده است.

وی ادامه داد: آنها برای ایجاد ناامنی در ایران، اسلحه به ایران ارسال می‌کنند، ولی ما هم اسلحه آنها را می‌گیریم و هم خود آنها، فلذا حق دارند از عصبانیت خود را خفه کنند.

وی با اشاره به اینکه ما سیستم موشکی باور ۳۷۳ را ساختیم که از فاصله بیش از ۵۰۰ کیلومتری هدف را شناسایی و از ۴۵۰ کیلومتری روی آن قفل می‌نماید، مطرح کرد: ما موشک بالستیک درست کرده‌ایم که از سپر موشکی عبور می‌کند و به قول سردار حاجی زاده بعید است تا ده‌ها سال فناوری پیدا شود که با آن مقابله کند و همچنین ماهواره‌بر را ساختیم که ماهواره را در 500 کیلومتری زمین قرار دهد و می‌خواهیم آن را به 16 هزار کیلومتری برسانیم، بنابراین اینها دشمن را عصبانی می‌کند و در حد یک دیوانه ظاهر می‌شوند ولی ما آنقدر پیشرفت خواهیم کرد تا دشمنان این ملت از عصبانیت بمیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha