یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضا نوری

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: حساب جوانان اغفال‌شده و فریب‌خورده که تحت تأثیر هیجانات جوانی بودند از هدایت گران اغتشاشات جداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی بجنورد که با حضور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: هدایت گران این اغتشاشات، دشمنان اسلام و قرآن و عده‌ای خودفروخته و خائن به مردم مانند منافقان بودند.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ریزان و هدایت‌کنندگان میدان، ایرانی نیستند و برنامه‌ریزی برای این اغتشاشات در اتاق فکر غربی‌ها صورت گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: رهبری و هدایت اغتشاشات در ایران هم کار غیر ایرانی‌ها است، کدام ایرانی حاضر به آسیب رساندن به اموال مردم و کشور خود است.

وی ادامه داد: آتش زدن قرآن و حمله به مراکز دینی و فرهنگی، ناسزاگویی، بددهنی و توهین‌های عده‌ای در جریان اغتشاشات ربطی به جوان ایرانی ندارد.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: البته در این‌ بین جوانانی بودند که تحت تأثیر هیجانات جوانی اغفال‌شده و فریب حمایت‌های به‌ظاهر دلسوزانه دشمنان را خوردند که حسابشان از هدایتگران ماجرا جداست.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور یقین بداخلاقی، ناسزا گفتن و توهین به دین و رهبری و آتش زدن مساجد و مراکز فرهنگی، چیزی نیست که به جوان ایرانی منتسب شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: امروز جنگ بر سر نوجوانان و جوانان ماست و این جنگ را باید فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، معلمان و روحانیان با پاسخگویی به سؤالات و شبهات آن‌ها مدیریت کنند نه اینکه اجازه بدهند دشمن میدان‌دار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با محکوم کردن حادثه شاه‌چراغ که سبب شد عده‌ای از هم‌وطنان بی‌گناه به شهادت برسند، گفت: به رگبار بستن زائران در حرم شاه‌چراغ و برنامه‌ریزی برای کشتن افراد با خشونت تمام و با سلاح گرم و سرد کار وحشیانه‌ای است که فقط یزیدیان زمان می‌توانند انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha