شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانک مهر

حوزه / امام جمعه همدان خواستار توجه جدّی به مسائل شرعی در اقتصاد و مسائل بانکی شد و گفت: از موضوعاتی که بسیار در اسلام نسبت به آن تأکید شده، قرض الحسنه است و لازم است تا در مسیر ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنیم و برکات بسیار آن را برای مردم و جامعه تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با عیسی امامی رئیس هیئت مدیره بانک مهر ایران، با بیان اینکه اگر بانک تنها مبتنی بر سود فعالیت کند، نوع حرکت بانک‌ها به سمت رقابت و مبنی بر بنگاه اقتصادی پیش می‌رود، اظهار داشت: معتقد هستم از مهم‌ترین گره‌های اقتصادی کشور، در عرصه بانک و مسائل مربوط به بانکداری است.

وی با تأکید بر اینکه در ساختار فعلی بانک نیازمند اصلاحات جدی هستیم، گفت: متاسفانه در گفت‌وگو با غالب تولیدکننده‌ها در استان همدان، مشاهده می‌کنیم اکثرا درگیر با مشکلات بانکی هستند.

وی افزود: یکی از واحدها در استان همدان که دارای ظرفیت اشتغال ۷۰۰ نفر است، متاسفانه نزدیک به ۱۰ سال است که به علت مشکلات بانکی تعطیل شده و امکان استفاده از این ظرفیت در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اکثرا فعالیت بانک‌ها حول محور سود و خلق پول است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که در رابطه با بانک مطرح است، مبحث ربا است و آنچه در این بین باید به آن توجه کنیم و بدانیم، این است که ربا یعنی جنگ‌ با خدا و در این جنگ با خدا، شاید به ظاهر سودی دریافت کنیم اما در اصل موفق نخواهیم شد و شکست خواهیم خورد.

وی خواستار توجه جدی به مسائل شرعی در اقتصاد و مسائل بانکی شد و یادآور شد: از موضوعاتی که بسیار در اسلام نسبت به آن تأکید شده، قرض الحسنه است و لازم است تا در مسیر ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنیم و برکات بسیار آن برای مردم و جامعه تبیین کنیم.

نیازمند ترویج فرهنگ قرض الحسنه در کشور هستیم / اصلاحات جدی در ساختار فعلی بانکداری ضروری است

در ابتدای این نشست نیز عیسی امامی رئیس هیئت مدیره بانک مهر ایران، گزارشی از اقدامات این بانک در عرصه ترویج فرهنگ قرض الحسنه و پرداخت وام‌هایی با کارمزد کم ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    بار کج در هنر بانکداری ایرانی باعث شد پول ایران تبدیل به بی ارزشترین ارز در دنیا شود!