یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در استان خراسان جنوبی با آیت‌الله عبادی نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در بیست و سومین گام از سفرهای استانی خود با حضور در استان خراسان جنوبی با آیت الله عبادی نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی ضمن معرفی برنامه‌ها و چگونگی فعالیت مرکز خدمات، گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از سال ۱۳۷۰ به امر مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرده و بحمدالله همه مسئولان در طول این سال‌ها خدمات ارزشمندی را به حوزه‌های علمیه ارائه کرده‌اند.

وی اقدامات به عمل آمده برای رفع مشکل طلاب را تبیین و سپس بحث درمان و رشد خدمات رسانی در این عرصه را توضیح داد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به هدفمندسازی و بومی‌سازی خدمات معیشتی اشاره کرد و چگونگی ارائه تسهیلات مرکز در خصوص درمان بیماری‌های خاص طلاب و خانواده ایشان را تبیین نمود.

در پایان، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و راهبردهای مدیریت حوزه‌ها را به منظور امکان ارائه خدمات مناسب و بهتر در راستای ارتقای علمی و معنوی و نقش آفرینی طلاب و روحانیون خواستار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه از سویی با ضرورت اجتناب‌ناپذیر تربیت عالم دین و از سویی با انواع مشکلات رو به رو است که باید بیش از جانمان از حوزه‌های علمیه حفاظت کنیم، افزود: آنچه در تاریخ و تا به امروز در صحنه میدانی صورت می‌گیرد، اتفاق نیست بلکه طرح و برنامه است و از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار به کشورهای اسلامی باز شده، طرح و برنامه‌ی آنها از بین بردن اسلام و مسلمین و علمای دین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: طلبه باید از سویی همراه جامعه و مشکلات جامعه باشد، از سویی قناعت و عزت‌نفس داشته و از طرفی مشکلات اقتصادی او را زمین‌گیر نکند.

وی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای باشد که حداکثر همکاری با طلبه‌ها بشود، همین‌طور دقت شود که روحیه طلبه‌ها روحیه رفاه‌طلبی نشود و از جنبه‌های کیفی علم و دین باز نمانند، لذا هم باید برای نیازهای مادی طلبه سعی شود و هم طلبه یک فرد بی‌تفاوت و غیر دردمند و دور از نیازهای جامعه قرار نگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha