شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ب

فرماندار ویژه کاشان بر ضرورت تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان کاشان، محمدشریف زارعی امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت هفته بسیج، گفت: تشکیل بسیج یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) بود که با هدف ایجاد بسیج ۲۰ میلیونی صورت گرفت که تا به امروز یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: بسیج از جمله نهادهایی است که هیچ وقت دچار انحراف نشده و در هر دوره ای با عبور از مشکلات و فتنه ها به یاری انقلاب اسلامی آمده است.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: شکل گیری نیروی مقاومت بسیج از ابتدا بر پایه معنویت و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) بوده که همین امر موجب شده پس از چهار دهه در سایه هدایت های الهی مقام معظم رهبری این نهاد مردمی با صلابت و مقتدر باقی بماند.

زارعی با اشاره به اهمیت نیروی مقاومت بسیج در سطح جامعه، خاطر نشان کرد: امروز یکی از حیاتی ترین مباحثی که جامعه به آن نیاز دارد، بحث جهاد تبیین است که این مهم در واقع جزو واجبات نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود که بسیج در کنار سایر نهاد ها می توانند با روشن گری و بیان دقیق مسائل از بروز شایعات و اخبار جعلی در فضای مجازی جلوگیری کند.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اهمیت گفت‌وگو میان اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: یکی از موارد مهم در تحقق جهاد تبیین، ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در سطح شهرستان است که لازم است در سطح جامعه و دانشگاه ها با حضور افراد دارای آگاهی و علم تشکیل و به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و مسائل در میان اقشار مختلف پرداخته شود.

در این جلسه که به منظور برنامه ریزی و هماهنگی هفته بسیج تشکیل گردید هر یک از اعضا به بیان پیشنهادات و برنامه های خود پرداختند که ازجمله برنامه ها می توان به مواردی همچون: برگزاری رزمایش جهادی (جهادگران فاطمی) برنامه پاتوق خدمت جهت ارائه ۷ خدمت در ۱۰۰ محله شهرستان، جشنواره قرآنی نسل نو با موضوع مسائل روز، رویداد تولیدات رسانه ای نسل پر افتخار، آینده روشن ویژه دانش آموزان، میقات صالحین و نمایشگاه طرح اسوه در مصلی نمازجمعه اشاره نمود.

همچنین برگزاری همایش شکوه خدمت و اقتدار(اجتماع بزرگ بسیجیان)، همایش دختران حاج قاسم، ویژه برنامه میلاد حضرت زینب(س) و بسیج پاره تن مردم در ۳ شب (پخش زنده تلویزیونی)، برنامه رادیویی مدرسه همت هر روز از رادیو کاشان در هفته بسیج، همایش فرماندهان و پیشکسوتان ایثار و شهادت، یادواره های شهدا، دیدار با خانواده شهدا، نشست های روشنگری و ... از جمله برنامه های هفته بسیج در شهرستان کاشان خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha