جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه روشنگری مدرسه علمیه سلماس

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: انسان‌شناسی و هویت انسان در دنیای غرب باید به گونه ای تعریف شود که قابل استعمار و استثمار باشد و امروز مهم‌ترین دلیل دشمنی غرب با جمهوری اسلامی همین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی علیه السلام سلماس که در مسجد خاتم الانبیا(ص) این مدرسه برگزار شد، با بیان این‌که عصر حاضر جنگ جهانی هویت‌هاست، اظهار داشت: دنیای امروز از یک جهت که عموماً در تاریخ انسان جاری و ساری بود، جنگ جهانی هویت‌هاست و استعمار جهانی به دنبال این است که تعریفی از انسان بکند که او واقعا باور کند همانی است که تعریف می شود.

وی اضافه کرد: در تعریف غربی انسان، بشر حیوان جهش یافته و باهوش و تکامل یافته است و با این تعریف انسان به معنویت نیازی نخواهد داشت و فائده گرا خواهد بود و برای تامین منافع خود که یک اصل است دست به هر جنایتی خواهد زد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تاریخ شکل گیری و استقلال آمریکا کمتر از ۲۵۰ سال است که ۲۳۰ سال آن را در جنگ بوده است و هر کجا فتنه ای وجود داشت پای این کشور در آنجا بود و اصلا برای آمریکا گزاره ای به نام اخلاق وجود نداد و لذا به همین دلیل در دانشگاه های این کشور علیه خدا، انبیا و روسای جمهور می توان سخن گفت اما نمی توان علیه نظریه داروین که اساس تفکر غربی است سخن گفت.

وی عنوان کرد: انسان‌شناسی و هویت انسان در دنیای غرب باید به گونه ای تعریف شود که قابل استعمار و استثمار باشد و لذا پولدارها در آن جامعه انسان‌تر و شریفتر هستند و نظام طبقاتی که بر اساس تفکر لیبرال سرمایه داری شکل می‌گیرد، انسانی را لازم دارد که بتوان بر او تسلط یافت و امروز مهم‌ترین دلیل دشمنی غرب با جمهوری اسلامی همین است.

حجت الاسلام امامی افزود: انقلاب اسلامی دارای تفکری است که به نقطه ثقل گفتمان غرب حمله می‌کند و در آن تفکر اسلامی همه انسان ها حتی انبیا و ائمه هم با خداوند تعریف می شوند.

وی افزود: جبهه انسان الهی با انسان حیوان تکامل یافته در تعارض است و دوران نوجوانی مهم ترین زمان برای شکل گیری هویت انسان است و مهم‌ترین چیزی که می تواند در شکل گیری هویت موثر باشد سوال و جواب کردن و الگو پذیری می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دنیای غرب و استعمار نوین برای مدیریت سؤال و الگو قبل از این‌که انسان سؤال کند به او جواب های متناسب با تفکر استعماری می دهد و دنیا را با این جواب ها اشباع و منحرف می‌کند.

وی افزود: مهم ترین زمان تعالی حضرت زهرا سلام الله علیها در دوران نوجوانی بود و این شخصیت کم نظیر برای ما یک الگو است و همه بزرگان، علما و شهدای ما اگر به جایی رسیدند در نتیجه توسل به فاطمه سلام الله علیها بود و همه ما باید در امام شناسی مسلح باشیم.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha