دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ افتتاحیه بخش دوم کنگره بین‌المللی امناء الرسل در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ دبیر کنگره علمی و بین‌المللی امناءالرسل گفت: باید در گفتگوها یکدیگر را نقد کنیم و با گفتگوهای علمی می توانیم مسیر صحیح را انتخاب کنیم. برخی از مقالات قابل نقد و گفت‌وگو است و همین گفت‌وگوها ما را در تبیین راه صحیح دین کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، دبیرکنگره بین المللی امناءالرسل، در جمع شرکت‌کنندگان حاضر در کمیسیون های علمی این کنگره بین المللی اظهارکرد: ما ظرفیت‌های گران‌قدر بسیاری در جهان اسلام داریم، علامه الخِرسان را بسیاری از محققان ایران و عراق نمی‌شناختند اما به لطف الهی و با تلاش سه ساله در ایران قریب ۳۰ نشست علمی برای شناخت جایگاه علمی ایشان برگزار شد.

وی بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های علمی و تکریم آن‌ها تاکید و اظهار کرد: ما رسالت و وظیفه سنگینی برای سعادت بشریت داریم و باید اسلام را به بشریت معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه جلسات کمیسیون ها از نشست های عمومی مهم‌تر است تصریح کرد: این گفت‌وگوهای علمی آثار و برکات فراوانی برای جهان اسلامی دارد. گفت‌وگو؛ کارگشاست و باید برای نیازهای جهان اسلام گفتگو کنیم.

دبیر کنگره علمی امنا الرسل گفت: پیامبر(ص) کامل‌ترین کتاب را برای ما به امانت گذاشت. اهل بیت(ع) مفاهیم قرآن و فهم صحیح از قرآن را بیان کردند و هزاران سال است که علما مفاهیم قرآن را حفظ و به ما انتقال داده‌اند و این رسالت بر دوش حوزه‌های علمیه است.

وی بحث‌های خانواده، نقش زنان و مادران، سبک زندگی اسلامی، تمدن اسلامی، شکاف بین نسل‌ها، حقوق بشر، عدالت اجتماعی از نگاه دین، مصادیق ظلم، حکمرانی در اسلام و ولایت فقیه را از بحث‌هایی عنوان کرد که باید علما و صاحبنظران درباره آن گفت‌وگو کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان گفت: باید در گفت‌وگوها یکدیگر را نقد کنیم و با گفتگوهای علمی می توانیم مسیر صحیح را انتخاب کنیم. برخی از مقالات قابل نقد و گفتگو است و همین گفت‌وگوها ما را در تبیین راه صحیح دین کمک می کند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha