پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دبیر کنگره بین‌المللی امناءالرسل

حوزه/ دبیرکنگره بین‌المللی امناءالرسل با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی امناءالرسل، گفت: هدف کنگره تکریم علما و بزرگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا اسکندری پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه کنگره امناءالرسل که در سالن همایش مدرسه امام موسی کاظم (ع) در قم برگزار شد، اظهار داشت: قریب به سه سال پیش که موضوع کنگره بین‌المللی مناءالرسل در حوزه قم مطرح شد، خدمت آقایان در نجف و کربلا رسیدیم که مورد استقبال بزرگان حوزه عراق قرار گرفت.

وی ادامه داد: از اهداف کنگره این است که زمینه‌ای را برای تکریم علما و بزرگان فراهم کند تا آثار و دستاوردهای ایشان جمع‌آوری، تألیف و تکثیر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری با بیان این که تکریم این بزرگان یک واجب و تکلیف الهی است، ابراز داشت: امروز حوزه نجف و قم دو حوزه فعال هستند و در کنار این دو سایر حوزه‌های ایران و جهان حتی در کشورهای اروپایی حوزه‌های علمیه شیعه فعال و پویا هستند و نیاز است که بزرگان و عالمان دین در این حوزه‌ها به‌خوبی شناسانده شوند.

وی بیان داشت: یکی از اتفاقات ارزشمند در این کنگره برگزاری نشست‌های علمی بود که مباحث علمی خوبی مطرح شد که قطعاً آثار خوبی به همراه خواهد داشت.

دبیر کنگره بین‌المللی امناءالرسل افزود: برای تکریم از آیت‌الله خرسان تمامی آثار ایشان با همکاری همه مراکز حوزوی و علمی در ایران و عراق جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ جلد از آثار ایشان جمع‌آوری و بعد از سه سال ۸ جلد از مقالات نیز امروز رونمایی می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی امناءالرسل تصریح کرد: در این کنگره برنامه‌ریزی‌شده است که بتوانیم در ۱۰ محور (در حوزه‌های فقهی، اصولی، قرآن و حدیث و ...) علما را تکریم کنیم و در همین راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ عالم را شناسایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله خرسان چند سال پیش در حوزه علمیه قم تقریباً ناشناخته بود؛ اما با برگزاری جلسات مختلف ایشان به‌خوبی به علما و حوزویان شناسانده شد.

دبیر کنگره بین‌المللی امناءالرسل افزود: امروز نیاز داریم که تمدن اسلامی را به جهانیان بشناسانیم تا تمام مردم دنیا بتوانند شناخت دقیق و درستی از اسلام داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha