پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا رمضانی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: اسلام بدون روحانیت بزرگ‌ترین خطری است که دین را تهدید می‌کند و باید با نشر و تبیین معارف دین اجازه این کار را نداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه کنگره بین المللی امناءالرسل که در سالن همایش مدرسه امام موسی کاظم (ع) در قم برگزار شد، اظهار داشت: تعامل حوزه‌های علمیه خصوصا حوزه علمیه قم نجف می‌تواند در تبیین و توسعه معارف اهل‌بیت نقش خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: شرایطی که امروز در جهان وجود دارد برای تبیین معارف در هیچ زمانی به‌مانند این زمان فراهم نبوده است خصوصا باتوجه‌به بحران‌های موجود در حوزه معرفت و اخلاق که با آن مواجه هستیم دل‌ها و قلب‌ها آماده دریافت تعالیم اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی ابراز داشت: شناخت ظرفیت‌های حوزه نجف و قم می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد هرچند که برخی از افراد مغرض به دنبال اختلاف‌افکنی بین این دو حوزه هستند که قطعاً راه به جایی نخواهند ببرند.

وی با اشاره به سیروسلوک آیت‌الله خرسان تصریح کرد: آن چیزی که در بررسی سیره ایشان توجه من را جلب کرد، شخصیت معنوی ایشان بود که یک نوع برجستگی برای حوزه‌های علمیه خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) افزود: زهد، ساده‌زیستی، اخلاق و درجات علمی ایشان متمایز و ویژه است و از جمله شخصت هایی است که امروز باید در جامعه دینی شناسانده شود.

وی تصریح کرد: دین به همه ساحت‌های انسان توجه دارد و این عالم است که می‌تواند مفاهیم دین را با شناخت و جامعیت معنوی به مردم منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی خاطرنشان کرد: مردم عالمان دینی را به‌عنوان اسوه و الگو می‌بینند و امروز جریان‌هایی در تلاش هستند که این نقش را از حوزه‌های علمیه سلب کنند.

وی ابراز داشت: اسلام بدون روحانیت بزرگ‌ترین خطری است که دین را تهدید می‌کند و باید با نشر و تبیین معارف دین اجازه این کار را نداد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) تأکید کرد: باید شخصیت‌ها و علمای دینی را به مردم بشناسانیم تا اجازه ندهیم دین را به حاشیه ببرند اتفاقی که در غرب رخ‌داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha