پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی در دیدار حجت الاسلام میرمحمدیان

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ایشان نظر داشتند که کتاب‌ها به‌صورت علمی و مستند نوشته شود و همواره در آثار خودشان این مهم را رعایت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجم‌الدین طبسی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی امناءالرسل که در سالن همایش مدرسه امام موسی کاظم (ع) در قم برگزار شد، اظهار داشت: ابن عباس در تاریخ اسلام فردی است که آیت‌الله خوئی از آن دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: ابن عباس ولایت‌مدار بود به‌طوری‌که در دفاع از ولایت امام علی (ع) بارها وارد شدند و به باور بسیاری از عالمان، ایشان احادیث فراوانی را که از پیامبر اسلام (ص) روایت کرده‌اند را در محضر امام علی (ع) شنیده و درک کرده است چرا که در زمان رحلت پیامبر اسلام ایشان نهایتاً ۱۲ سال داشته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از شاهکارهای آیت‌الله خرسان دفاع از ابن عباس است که در موسوعه ابن عباس به آن اشاره کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی ابراز داشت: کتاب مکارم‌الاخلاق چند چاپ در مصر دارد، اولین چاپی که صورت گرفت دست‌های ناپاک در آن دست بردند و حذفیاتی را در این کتاب انجام دادند.

وی ابراز داشت: آیت‌الله خرسان در یکی از آثار خودش به‌صورت مستند به تحریف‌هایی که در این کتاب صورت‌گرفته، اشاره کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی به بیان خاطره‌ای از آیت‌الله خرسان پرداخت و گفت: وی بیان می‌کند می‌خواستم کفنی را برای خودم آماده کنم و جوشن کبیر را روی آن بنویسم؛ اما نمی‌خواستم از سهم امام این را بگیرم، محضر آیت‌الله خوئی رسیدم و به ایشان گفتم می‌خواهم کفنی برای خودم تهیه کنم؛ اما پول آن را از سهم امام نمی‌خواهم بدهم، ایشان گفتند که از سهم امام می‌توانم هزینه آن را بدهم، در آخر هزینه خرید این کفن را از حق امام پرداخت نکردم، یک روز در خانه نشسته بودم که خبر آمد آیت‌الله خوئی از دنیا رفت.

وی ادامه داد: آیت‌الله خرسان بیان داشت که خودم ایشان را غسل دادم، اطرافیان کفن همراه نداشتند و همان کفنی را که برای خودم آماده کرده بودم برای ایشان استفاده کردم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: وی نظر داشت که کتاب‌ها به‌صورت علمی و مستند نوشته شود و همواره در آثار خود این مهم را رعایت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha