جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بخش دوم کنگره امنا الرسول در قم

حوزه/ بخش دوم کنگره امنا الرسول، با حضور علما، اساتید و اندیشمندان حوزه علمیه قم و نجف امروز در قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بخش دوم کنگره امنا الرسول،تکریم آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان با حضور علما، اساتید و اندیشمندان حوزه علمیه قم و نجف امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با برگزاری کمیسیون‌های علمی آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این کنگره حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا اسکندری دبیر کنگره و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی ربانی مسؤل علمی کنگره به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری در سخنانی به تبیین اهداف کنگره پرداخت و با بیان این که باید شخصیت‌های بزرگ شناخته شوند و آن‌ها را از زوایای مختلف به مسلمانان جهان معرفی کنیم،گفت: معرفی بزرگان حوزه های علمیه که در زمینه های علمی، تبلیغی، اجتماعی، سیاسی و در ابعاد مختلف نقش مهمی ایفا کردند از اهداف کنگره است.

دبیرکنگره بین المللی امناء الرسل با بیان این که کنگره با نگاه بین المللی تشکیل شده، افزود: حوزه علمیه قم، حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، مجمع جهانی تقریب، موسسه تحقیقات نور، سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی، موسسه آل البیت، موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث، عتبه علوی، عتبه حسینی و همچنین وزارت ارشاد، آستان قدس رضوی و آستان حضرت معصومه(س)، معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات و ... جزء همکاران کنگره هستند.

بر اساس این گزارش: انتظارات فرا منطقه ای از حوزه های قم و نجف؛ نقش آفرینی و اثرگذاری جامعه المصطفی در تعاملات علمی حوزه‌های علمیه؛ واکاوی سیر تحول تاریخی در حوزه های علمیه؛ نقش حوزه نجف معاصردر پاسداری از مرزهای فکری وجغرافیائی جهان اسلام؛ «نقش حوزه های علمیه در دوران غیبت»؛نقش حوزه های علمیه در صیانت از دین و جلوگیری از انحرافات در جوامع اسلامی؛ التعامل العلمی بین المنهجین الحوزه علمیه و الدراسات آکادمیه؛ نقش حوزه‌های علمیه در رد شبهات و برون رفت از حوادث و فتنه ها و دور الحوزات العلمیه و مراکز الدراسات حول احیاء التراث القرآنی از موضوعات مقاله های ارائه شده در کمیسیون‌های علمی این کنگره است.

خاطرنشان می شود: اختتامیه این کنگره فردا پنج شنبه صبح در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم (ع) در قم برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha