سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
image-20221123140714-1.png

حوزه/ سفره‌ای که امروز دشمن به‌عنوان ابزار مجازی برای ما پهن کرده و ما از آن استفاده می‌کنیم به دنبال نهادینه‌سازی حاکمیت فضای مجازی آمریکایی در جوامع بشری است که باید از آن خارج شویم و شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی و از فرصت‌های که ایجاد شده بهره کامل را ببریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد کلباسی در سلسله‌نشست‌های تخصصی “فضای مجازی” که با حضور اساتید و طلاب مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی اسلامی در سالن اجتماعات این مجتمع با موضوع وضعیت‌شناسی “فرصت‌ها و تهدیدها “برگزار شد اظهار داشت: ما باید نگاه جدیدی نسبت به فضای مجازی داشته باشیم و سطح و نگاهمان را بالا ببریم و از بالای یک کوه و قله به این ابزارها نگاه بیندازیم.

وی با بیان این که امروز شرکت‌های فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و توییتر ابزاری در خدمت دشمنان هستند، خاطرنشان ساخت: فرصت فرهنگی کلان فضای مجازی در اختیار امریکا است و به‌واسطه همین فناوری اینترنت توانسته فرهنگ خودش را به کل دنیا تحمیل کند.

این استاد عرصه فضای مجازی با اشاره به این که شرکت فیس‌بوک می‌خواهد اهداف و آرمان‌های اسرائیل را در دنیا پیاده کند، یادآور شد: تمام اتفاقات و اغتشاشات که در ایران از سال ۸۸ تا اکنون رخ‌داده، آغازگر آن همین ابزارهای مجازی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر بودند.

وی افزود: سفره‌ای که امروز دشمن به‌عنوان ابزار مجازی برای ما پهن کرده و ما از آن استفاده می‌کنیم به دنبال نهادینه‌سازی حاکمیت فضای مجازی آمریکایی در جوامع بشری است که باید از آن خارج شویم و شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی و از فرصت‌های که ایجاد شده بهره کامل را ببریم.

حجت الاسلام کلباسی بر اهمیت بهره‌گیری از ابزارها و شبکه‌های اجتماعی داخلی تأکید کرد و اذعان داشت: نیاز است تا به‌جای نرم‌افزارهای خارجی، شبکه‌های اجتماعی بومی را تقویت نماییم.

فضای مجازی به دنبال نهادینه‌سازی حاکمیت آمریکایی در جوامع بشری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha