سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام

حوزه/ امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مردم به وعده‌های الهی اعتماد دارند و این راه تداوم‌یافتنی است، گفت: مسئولان قدر مردم را بدانند و بر خدمات خود بیفزایند؛ هر مسئولی که بد عمل کند، بزرگ‌ترین خیانت را مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، ظهر امروز، در نماز جمعه این هفته شهرکرد در تبیین موعظه قرآنی از آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده در اخطار به منفعلان، اظهار داشت: خداوند به کسانی که در شرایط مختلف کم بیاورند، عقب بنشینند، ریزش کنند و منفعل شوند هشدار می‌دهد که اینان خودشان ضرر می‌کنند و خدا و دینش آسیب نمی‌بینند.

امام جمعه شهرکرد با ذکر اینکه خداوند انتظار دارد مؤمنان در برابر ظالمان کوتاه نیامده و عقب‌نشینی نکنند، ادامه داد: خداوند کسانی را جایگزین آنان می‌کند که از هیچ‌ سرزنشی ترس ندارند و آنان را از راه باز نمی‌دارد و تحریم، تهدید و اغتشاشات و غیره آنان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

وی به روز نیروی دریایی اشاره کرد و افزود: نیروهای دریایی یک نیروی قدرتمند و دشمن شکن و آبرو بخش به کشور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام به دیگر مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را در پیش رو داریم، حضرت زینب(س) یک چهره تمام عیار و الگو برای بانوان و پرستاران ما است، عفاف و حجاب، پاک بودنش و فرمانبری از خداوند از ویژگی‌های دیگر آن حضرت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، شهید مدرس را یک الگوی ناب برای روحانیت معرفی کرد و گفت: شهید مدرس لباس نبوی بر تن می‌کرد و در خدمت مردم، به دنبال عدالت و طاقوت ستیزی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با مهم ارزیابی کردن نقش پایگاه‌های بسیج و لزوم حمایت مردم و مسئولان از آنها، بیان کرد: بسیجیان انسان‌های کارآمد خدامحور هستند که در خانه‌ها، مدارس و به‌ویژه پایگاه‌های بسیج و مساجد تربیت می‌شوند.

روحانیت مهذب است

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به روز مجلس و با تبیین شخصیت آیت‌الله مدرس، تأکید کرد: این روحانی در خدمت مردم و دین خدا بود و امروز نیز روحانیت باید به‌دنبال طاغوت‌ستیزی و مبارزه با نفس استکبار باشد و فرامین پروردگار را اجرا کند، روحانیت اگرچه امروز مورد هجمه واقع شده و به‌گونه دیگری جلوه داده می‌شود، اما مهذب است و در مقام حاکم ساختن دین خدا تلاش می‌کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: روز گذشته در بروجن شاهد حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع شهید خدمت بودیم؛ حضور مردم این پیام را دارد که به دشمن می‌گویند هر چه ما را بکشید ما زنده‌تر می‌شویم، بالندگی ما فزونی می‌یابد و از مرگ هراس نداریم.

وی ادامه داد: نظام اسلامی در مواجهه با اغتشاشات، بهترین مسیر را پیش گرفته است و آرام آرام چهره واقعی اغتشاشگران و صف‌های اعتراضات و اغتشاشات از هم جدا و متفاوت می‌شود؛ این مردم همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه ترورها تبدیل به فرصت شد و هر عزیزی که رفت رفت دهها نفر جای او را گرفتند، بیان داشت: حضور جمعیت عظیم در تشییع شهدا پیام دارد که نه تنها ما خسته نیستیم، بلکه هرچه ما را بکشید ما زنده‌تر می‌شویم.

امروز جنگ احزاب است

وی با تأکید بر اینکه نبرد امروز جنگ احزاب با اسلام است، خطاب به دشمنان گفت: یقین بدانید که راه به جایی نمی‌برید و اگر پیشینیان توانستند اسلام را دچار خدشه کنند، شما هم می‌توانید، منتظر گشوده شدن دروازه‌هایتان به دست اسلام باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مردم به وعده‌های الهی اعتماد دارند و این راه تداوم‌یافتنی است، گفت: مسئولان قدر مردم را بدانند و بر خدمات خود بیفزایند. هر مسئولی که بد عمل کند، بزرگ‌ترین خیانت را مرتکب شده است.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha