پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانش‌آموزان آرژانتین
دانش‌آموزان آرژانتین

حوزه/ مؤسسه «اسلام برای صلح» با ارسال نامه‌ای به وزارت آموزش آرژانتین، خواستار اجرای قانون تعطیلی مراکز آموزشی در مناسبت‌های اسلامی توسط وزارتخانه‌های استانی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، در پی گزارش‌های برخی از جوانان مسلمان در مقاطع مختلف تحصیلی مبنی بر امتناع مدارس از برگزاری مجدد امتحانات، مسئولان مؤسسه «اسلام برای صلح» نسبت به عدم رعایت قانون ۲۴۵۷۵ تذکر دادند. بر اساس این قانون، سه روز در طول سال برای همه مسلمان ساکن آرژانتین، روز غیر کاری اعلام شده است که عبارتند از: روز اول سال هجری قمری، عید فطر و عید قربان.

به همین دلیل، مؤسسه «اسلام برای صلح»، از وزارت آموزش کشور درخواست کرد که وزارتخانه‌های استانی را نسبت به این قانون که مناسبت های مذهبی را، روزهای غیر کاری محسوب می‌کند، متوجه سازد.

در بخشی از این نامه که به امضای ملودی امل خلیل، رئیس مؤسسه و کریم نجار، دبیر آموزش آن رسیده و به وزیر آموزش کشور ارسال شده، آمده است: در دنیای امروز، پلورالیسم دینی نقشی اساسی ایفا می‌کند؛ به همین دلیل است که ما به صورت برادرانه و مشترک با نهادهای مذهبی-فرهنگی مختلف از ادیان دیگر، مانند نهادهای یهودی و مسیحی همکاری می‌کنیم. از این رو، ما به عنوان اعضای جوان جامعه اسلامی و به دلیل گزارش‌های مکرر محصلان مسلمان در تمامی مقاطع تحصیلی، به ویژه در سطوح عالی و دانشگاهی، شاهد عدم رعایت قانون شماره ۲۴۷۵۷ هستیم. به موجب این قانون برای همه ساکنان کشور آرژانتین که معتقد به دین اسلام هستند، روزهای سال نو مسلمانان، عید فطر و عید قربان، به عنوان روز عطیل اعلام شده است.

با این وجود، در موارد متعددی گزارش شده که معلمان از برگزاری مجدد امتحان‌هایی که در این سه روز برگزار شده و طبق قانون برای مسلمانان تعطیل است، امتناع ورزیده‌اند. با توجه به مطالبی که به بیان شد، از شما می‌خواهیم که وزارت آموزش استان‌ها و کل نظام عالی و دانشگاهی را به رعایت این قانون ملزم کنید و یادآور شوید که اعیاد مذهبی نیز به عنوان روزهای غیر کاری به شمار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha