جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجلس نمایندگان آرژانتین
مجلس نمایندگان آرژانتین

حوزه/ هدف اصلی این طرح افزایش آگاهی و ترویج احترام به جامعه مسلمانان و تشخیص سریع موارد اسلام‌هراسی، اعلام شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، سوهر السوکاریا، نماینده ایالت کوردوبا در مجلس نمایندگان آرژانتین، طرحی را برای نام‌گذاری ۱۵ مارس به عنوان جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی ارائه کرده است. هدف اصلی این طرح افزایش آگاهی و ترویج احترام به جامعه مسلمانان و تشخیص سریع موارد اسلام‌هراسی، اعلام شده است.

از جمله اهداف دیگری که برای طرح مذکور معین شده، برگزاری کارزارهایی به منظور آگاه ‌کردن مردم نسبت به اسلام‌هراسی و اثرات منفی آن بر جامعه، توسط دستگاه اجرایی کشور است. علاوه بر این، دولت موظف می‌شود که برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، با نهادهای مدنی و دیگر نقش‌آفرینان این عرصه، همکاری نزدیک داشته باشد.

در ماده ۴ این طرح چنین آمده است: در روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی، فعالیت‌هایی چون گردهمایی، هم‌اندیشی و مناظره در راستای ترویج گفتگوی بین فرهنگی و احترام متقابل انجام خواهد شد.

در بخش دیگری از این طرح مقرر شده است: اسلام‌هراسی که به «خصومت و تبعیض علیه مسلمانان» تعریف شده، روزانه در سراسر جهان بر ضد مردم مسلمان اتفاق می‌افتد و این معضل در سال‌های اخیر افزایش نیز یافته است؛ بنابراین، بالابردن سطح تحمل و بردباری نسبت به یکدیگر و گفتگو و احترام متقابل بین فرهنگ‌ها و مذاهب، از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته نیز ریکاردو گِرا، نماینده ایالت لاریوخا در مجلس سنا، مراسمی را با هدف گرامیداشت مبارزه با اسلام هراسی و با شعار گفتگوی جهانی برای ترویج بردباری، صلح و احترام به آزادی ادیان و عقاید، برگزار کرده بود. در این مراسم علاوه بر سناتورها، سفرای کشورهای مختلف و مقامات عالی‌رتبه کشوری نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha