یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسلمانان لاتین تبار در نیویورک

حوزه/ بر اساس آمار مرکز تحقیقات پیو، در سال ۲۰۰۹ تنها ۱٪ از مسلمانان در ایالات متحده اصالتاً اسپانیولی زبان بودند، در حالی که امروز این رقم به ۸٪ افزایش یافته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، در سان‌سِت پارک، محله لاتین تبارها در بخش بروکلین شهر نیویورک، تعداد مساجد و مسلمانان لاتین تبار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس آمار مرکز تحقیقات پیو، در سال ۲۰۰۹ تنها ۱٪ از مسلمانان در ایالات متحده اصالتاً اسپانیولی زبان بودند، در حالی که امروز این رقم به ۸٪ افزایش یافته است.

در ایالات متحده حدود ۲۷۰۰۰۰ نفر تازه مسلمان وجود دارد که لاتین تبارها نیز بخشی از این جمعیت هستند. خواکین تورس، خبرنگار شبکه Univision ۴۱، به گفت‌وگو با برخی از این مسلمانان لاتین تبار پرداخته است.

یکی از این مسلمانان علی نام دارد که اهل کشور پرو است. وی می‌گوید: در سال ۲۰۰۳ زمانی که توسط رئیسم به نیویورک آمدم، نسبت به اسلام آشنا شده و به آن گرویدم. در واقع محل کار من مسجدی بود که امروز در آن نماز می‌خوانم. فکر می‌کنم بسیاری از مسلمانان هرگز نام کشور من را نشنیده‌اند و اینکه می‌بینند من یک پرویی مسلمان هستم، باعث می‌شود که بیشتر جذب خدا شوند.

علی با اینکه در خانواده‌ای کاتولیک رشد کرده بود، اما احساس می‌کرد دو آموزه اسلام او را به این دین پیوند زده است: ۱- تسلیم بودن در برابر خدا، ۲- سجده بر زمین. علاوه بر این دو، انتظار مسلمانان برای ظهور عیسی او را شیفته اسلام کرده بود.

یکی دیگر از مسلمانان لاتین تبار ساکن سان‌سِت پارک، توشا دیاز نام دارد که خواکین تورس موفق به مصاحبه با او شد. توشا ۱۱ سال پیش به اسلام گروید. او می‌گوید: زندگی من قبل از مسلمان شدن مثل پازلی بود که قطعه‌ای از آن گم شده بود. چیزی گم شده بود، ولی نمی دانستم چه چیزی را از دست داده‌ام. وقتی به اسلام گرویدم، این معما برای من حل شد و احساس کامل شدن کردم.

با وجود اینکه فرزندان توشا مسیحی بودند، او شباهت‌های زیادی بین فرهنگ این ادیان پیدا کرد و گروهی با نام «مسلمانان لاتینی نیویورک» ایجاد کرد تا آنها بتوانند تجربیات خود را به زبان اسپانیایی به اشتراک بگذارند.

توشا درباره واکنش‌های مردم به مسلمان شدنش اظهار داشت: مردم تعجب می‌کنند و می‌گویند: تو اسپانیایی هستی و آمده‌ای اسلام را بیاموزی؟! مگر اسلام دین اعراب نیست؟! در ابتدای گرویدن به اسلام، گروه زیادی نداشتم که بتوانم به زبان اسپانیولی برای آنها با استفاده از قرآن، درباره اسلام صحبت کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha