دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1078950
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
ماه مبارک رمضان در مساجد ونزوئلا

حوزه/ ونزوئلایی‌های عرب‌تبار و مهاجران کشورهای اسلامی بسیاری از آداب و رسوم اجتماعی و مذهبی ماه رمضان را در مساجد و خانه‌های خود انجام می‌دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، ونزوئلا و برزیل از مهمترین مراکز سکونت مهاجران عرب و مسلمان در آمریکای لاتین هستند. بر اساس آمارهای ارائه شده، حدود ۸۰۰ هزار ونزوئلایی با تبار عرب در این کشور زندگی می‌کنند که بیشتر آنها از سه کشور لبنان، سوریه و فلسطین هستند.

قاسم تاجین، رئیس مجمع اسلامی جزیره مارگارت که یکی از بزرگترین اجتماعات عربی و اسلامی را در خود جای داده است، درباره حال و هوای ماه رمضان به اسکای نیوز عربی گفت: ماه مبارک رمضان حال و هوای متمایزی دارد و شب‌های آن بسیار بانشاط است.

مصطفی سعید، محقق ونزوئلایی فلسطینی الاصل ساکن کاراکاس هم اظهار داشت: به دلیل تفاوتی که بین آداب و رسوم اسلامی و آداب مردم این سرزمین وجود دارد، انجام روزه واجب در این کشور آسان نیست.

سعید افزود: افراد کمی در ونزوئلا معنای روزه را درک می‌کنند، اما نکته مثبت این است که مردم غیرمسلمان ونزوئلا روزه را بسیار گرامی می‌دارند و به آن احترام می‌گذارند و برای دانستن بیشتر در مورد آداب مذهبی علاقه و کنجکاوی نشان می‌دهند.

مساجد ونزوئلا در ماه رمضان مملو از مؤمنان است و بیشتر آنها در مسجد بزرگ کاراکاس، حضور می‌یابند.

عبیده، تاجر لبنانی ساکن ونزوئلا، خاطرنشان کرد: افطاری دسته‌جمعی در سالن‌های مساجد برگزار می‌شود، کمک‌ها بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود، مراسم احیای شب قدر انجام می‌شود و ضیافت‌ها و سحری تا اذان صبح ادامه دارد.

نادینه اطرش، یکی از ساکنان کاراکاس در رابطه با حال و هوای ماه رمضان، به اسکای نیوز عربی گفت: ما امسال ۱۳ ساعت و نیم روزه‌داری می‌کنیم. ماه رمضان آداب اجتماعی خود را دارد، مانند دعوت از مردم به سفره‌های افطار.

به گفته اطرش، در طول ماه رمضان خانه‌ها در ونزوئلا تزئین می‌شوند، دید و بازدید بین مسلمانان انجام می‌شود و همچنین جلسه‌ای برای بزرگداشت شب قدر برگزار می‌شود.

عمران جوان سوری که یک دهه پیش وارد این کشور شده است، ماه رمضان در ونزوئلا را از نظر محیطی مشابه با کشورهای عربی و اسلامی می‌داند و توضیح می‌دهد که دیدار در مسجد فرصتی برای ملاقات و گفتگو با برادران دینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha