جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که علما و بزرگان برای رسیدن به درک شب قدر، از اول ماه رجب روزه می‌گرفتند، گفت: شب قدر یک فرصت تضمینی در آمرزش گناهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) مشهد، در محل این مدرسه، ضمن تأکید بر اهمیت ارتباط مدارس علمیه با مدارس آموزش و پرورش، این امر را به‌ویژه در عرصه جذب و پذیرش و آگاهی بخشی بیشتر دینی دانش آموزان لازم دانست.

وی در ادامه به اهمیت توانمندسازی طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع، در راستای رشد و تعالی شخصیتی طلاب اثرگذار است و لازم است تا به مسائل معنوی و تربیتی همچون اهتمام به نماز شب نیز توجه شود.

وی افزود: طلبه‌ای که در این جهات موفق‌تر و دقیق‌تر است، به طور معمول در مسائل درسی نیز توفیق بیش‌تری به او عنایت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به اهمیت احیای موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه خراسان، اقدام در این زمینه را لازم و ارزشمند خواند و گفت: پیگیری این مهم نیازمند تلاش مستمر است.

وی به ضرورت کسب مهارت‌های لازم برای طلاب با توجه به اقتضائات زمانه اشاره کرد و یادآور شد: در برنامه‌های آتی نظام جامع آموزش مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت ماه مبارک رمضان به درستی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در ایام دیگر سال کمتر چنین فرصت ارزشمندی همچون رمضان در اختیار انسان قرار می‌گیرد که بتوان از آن بهره برداری کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یکی از مهمترین ذخایر علمی، فرهنگی، تبلیغی و تربیتی، دعاهایی است که از طریق ائمه اطهار به مومنان رسیده است، اظهار کرد: برخی از معارف تنها در لسان دعا بیان شده، بنابراین می‌بایست در ماه مبارک رمضان به این امر توجه داشت و با آن به فلسفه خلقت دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، به ویژه در شب‌های قدر، دعاهایی درباره درخواست توفیق از محضر پروردگار آمده است، از جمله آنکه در خلال ادعیه ماه مبارک رمضان آمده است: بارالها! توفیق به جای آوردن وظایف شب قدر و زیارت بیت الله الحرام و شهادت در راه خودت را به ما عطا فرما.

وی با بیان اینکه درک شب قدر به اندازه بیش از ۸۰ سال عبادت مهم است، گفت: در سیره علما و بزرگان است که برای رسیدن به درک شب قدر، از اول ماه رجب روزه می‌گرفتند و شب زنده‌داری می‌کردند.

وی تصریح کرد: شب قدر یک فرصت تضمینی در راستای غفران ذنوب و آمرزش گناهان قلمداد می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، تشرف به حج و شرکت در مراسم عرفه و همچنین توفیق شهادت در راه خدا را فرصت‌های دیگر ویژه پروردگار به بندگان برشمرد و یادآور شد: این توفیقات در اختیار همگان نیست، اما شب قدر، زمان تضرع در بارگاه محبوب است و همگان می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی اظهار کرد: شب قدر را برای رسیدن به غفران و آمرزش گناهان نباید از دست داد، میدان غفران در شب قدر برای همه باز است و حی طلب حج و شهادت در این شب می‌تواند محقق شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha