شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار اصفهان

استاندار اصفهان حیات جامعه اسلامی را منوط به حیات بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه مسئولیت دارد و نقش آفرینی می کند و در نگاه حضرت امام(ره) بسیجی کسی است که عاشق پیشرفت نظام اسلامی و عاشق دفاع از مردم و آسایش مردم است و با مشکلات و موانع می جنگد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سید رضا مرتضوی صبح امروز به مناسبت ۵آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در مراسم صبحگاه مشترک بسیج ادارات استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافع امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: این ایام فرصتی است تا بار دیگر نظری به اهداف، هویت و تاریخ بسیج و سلسله مجاهدانی که برای شکل گیری اعتلای کلمه بسیج تلاش کردند داشته باشیم.

وی افزود: حیات انقلاب اسلامی و نظام اسلامی قطعا مدیون بسیج است و بدون رجوع به کلام حضرت امام(ره) نمی توان مفهوم بسیج و بسیجی را روشن ساخت، در اندیشه امام(ره) بسیج یک نهاد اجتماعی است که ابعاد فراوانی دارد.

استاندار اصفهان با بیان این که برخی بسیج را یک کانون اجتماعی در مواجهه با بحران ها می دانند گفت: گروهی نیز بسیج را کانون تحکیم و تقویت مؤلفه ها و شاخص های فرهنگی اسلامی انقلاب می شناسند و گروهی نیز آن را مجموعه ای برای برقراری نظم می دانند و عده ای نیز بسیج را یک سازمان نظامی برای برقراری امنیت کشور و دفاع از مرزهای کشور می پندارند.

وی اضافه کرد: در نگاه حضرت امام(ره) بسیج سازمانی برای دوران دفاع مقدس و یا یک مجموعه خیریه و فرهنگی نیست، بلکه در نگاه حضرت امام (ره)بسیج جهادی برای حیات جامعه است که با همه ارکان حاکمیت و مردم پیوند دارد.

مرتضوی حیات جامعه اسلامی را منوط به حیات بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه مسئولیت دارد و نقش آفرینی می کند و در نگاه حضرت امام(ره) بسیجی کسی است که عاشق پیشرفت نظام اسلامی و عاشق دفاع از مردم و آسایش مردم است و با مشکلات و موانع می جنگد و با یک نگاه متعهدانه برای اقتدار نظام اسلامی و ساختن دنیا و آخرت آنها تلاش می کند.

وی خاطر نشان کرد: در این نگاه است که بسیج را می توان به دژی مستحکم تشبیه نمود که گستره امت اسلام را در برمی گیرد و برای خود در تامین امنیت، رونق اقتصادی و معیشت، رسیدگی به نارسایی های اجتماعی ، تحکیم بنیان خانواده، تلاش برای رفاه مردم، تثبیت و تبیین شاخص های فرهنگی و هویتی جامعه اسلامی وظیفه تألیف کرده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در این نگاه بسیج و بسیجی نگاه باندی و حزبی ندارد و به دور از هوای نفسانی و نفع شخصی در همه امورات به رضای خدا می اندیشد و بی ریا و خالصانه برای اقتدار نظام اسلامی و امنیت و رفاه مردم تلاش می کند.

وی هدایت گری انبیا الهی را آغازگر تاریخ بسیج بیان کرد و افزود: با این نگاه دیگر تاریخ تشکیل بسیج ۵ آذر نیست ، بلکه تاریخ تشکیل بسیج را باید در تاریخ انبیاء و مجاهدان جستجو کرد ، لذا با این نگاه تاریخ تشکیل بسیج به جانفشانی های نبی مکرم اسلام و اصحاب حضرت در نجات مردم از گمراهی و جهل و به رشادت های امیرمومنان(ع) که حبل الله المتین است باز می گردد.

وی اضافه کرد: در این نگاه تجلّی اصحاب عاشورایی امام حسین(ع) جلوه دیگری از بسیج است که تا امروز در دوران ما در هر نقطه ای که پاکی، خلوص ، فداکاری و شهادت طلبی است نام بسیج برقله افتخارات آن می درخشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha