سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پناهیان

حوزه/ امروز مطالبه امت انقلابی از مسئولین این است که برای دفاع از حرمت و جایگاه امام جامعه به میدان بیایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ویژه برنامه گرامیداشت هفته بسیج با شعار «بسیج روح امید و زمینه ساز پیشرفت در کشور» با حضور هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) ، مردم انقلابی قم، مسئولین لشکری و کشوری در مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) خیابان شهیدان فاطمی برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام احمد پناهیان طی سخنانی، با اشاره به فتنه اخیر و موج هتاکی ها به جایگاه امامت و ولایت جامعه اظهار داشت: این یک جنگ است؛ باید خاتمه پیدا کند. حوزه علمیه، دانشگاه، آموزش و پرورش؛ همه باید در مقابل هتّاکین بایستند. امروز مطالبه امت انقلابی از مسئولین این است که برای دفاع از حرمت و جایگاه امام جامعه به میدان بیایند و قدم های موثر بردارند. ائمه جماعات، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه؛ برای دفاع از ولایت اقدام موثر داشته باشند. اگر با شعارنویسان برخورد جدی بازدارنده شود، این اقدامات ادامه پیدا نمی کند.

مبلغ حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به آیه ١۵٧ سوره اعراف گفت: عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ. رهبر و امام جامعه باید تعظیم و تکریم شود؛ این دستور قرآن است: تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ(فتح ٩). حداقل مقابل جریان هتاک به امام جامعه بایستید. خدای متعال فرمود: مَن أهانَ لی وَلیّا من أولیائی فقد أرْصَدَ لمُحارَبَتی. رهبرانقلاب ولی خدا هست یا نیست؟ علما و فقها و عرفای ما به این مسئله شهادت داده اند؛ این حرف ما نیست. خداوند از هتاکان به ساحت ولایت در دنیا و آخرت انتقام می گیرد.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج یک نهاد در کنار سایر نهادها نیست. بسیج آیه ای از آیات الهی است. رهبرانقلاب گفتند بسیج یک تفکر است. جای دیگری گفتند بسیج یک مکتب است. ما بسیجی ها بیش از دیگران باید قدر و جایگاه خودمان را بشناسیم. ما هرچه جلوتر می رویم، مسئله و نقش بسیج در مسائل کشور و انقلاب مهم تر و کلیدی تر می شود.

وی افزود: شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگزار مردم ایران» انتخاب شده. خود این هم یکی از ابعاد مظلومیت بسیج است! یکی از مأموریت های بسیج خدمتگذاری هست، و بحمدالله گروه های مختلف جهادی هم به این وظیفه مشغول و موفق هستند. اما بسیج صرفا این خدمتگذاری نیست. بسیج ذوابعاد است؛ در بخش های مختلف فعال است. بسیج یک آیه الهی است. دامنه عملیات بسیج وسیع و گسترده است. بسیج ابعاد مختلفی را در بر می گیرد. حضرت امام خودش بسیج را در این زمان ایجاد کرد؛ اما خودش را یک بسیجی می داند. تراز یک بسیجی را ببینید چقدر بالاست. بسیج چنین ظرفیتی دارد.

رزمنده دفاع مقدس در ادامه با اشاره به برخی خبرسازی ها علیه بسیج گفت: برخی خبرگزاری ها چند روز است روی خبری مانور می دهند، که گروهی آشوبگر تحت پوشش پایگاه مقاومت بسیج در قم اقدامات ساختارشکنانه ای انجام داده اند. سریع هم این خبر بازتاب پیدا کرد. در حالیکه این مکان یک طبقه از یک ساختمان چند طبقه است، که قبلا این مکان پایگاه مقاومت بوده، و چندماه قبل هم این پایگاه به مکان دیگری منتقل شده. منتهی تابلوی پایگاه مقاومت خواهران هنوز از این محل برداشته نشده بوده! دشمن از هر فرصتی برای تضعیف بسیج استفاده می کند.

وی ابراز داشت: بفرموده رهبرانقلاب بسیج خواب راحت را از چشم زورگویان عالم می گیرد، و نور امید را در دل های مردم روشن کند. در آشوب ها و اغتشاشات مختلف هم این بسیجیان هستند که مقابل اغتشاشگران می ایستند. کسی حق ندارد راجع به بسیج با نگاه خفیف برخورد کند. این بسیج می شود آیه ای از آیات خدای متعال. بسیج هم یک سازمانِ محتوایی است، هم فکری، هم عملیاتی، هم سیاسی، هم فرهنگی، هم اجتماعی، هم خانوادگی، هم فردی. چنین پدیده ای ضامن پیشرفت کشور است. اگر بسیج و روحیه بسیجی نبود، دشمنی ها اجازه رشد و ابقا به انقلاب اسلامی و کشور نمی داد. هفته بسیج فقط یک مناسبت ملی نیست.

حجت الاسلام پناهیان در پایان با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده گفت: مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ. بسیجی از کار خسته نمی شود؛ شب و روز مشغول کار و خدمت است. بسیجی در راه اجرای حکمرانی الهی در جامعه سخت کوش است. از سرزنش دیگران هم بیمناک نیست. برخی مسئولین قم برای موضع گیری در اغتشاشات اخیر چقدر با احتیاط عمل کردند. برخی بیوت علما احتیاط داشتند حتی بیانیه مرجع تقلید را در محکومیت اغتشاشات اعلام کنند! نکته مهمی که باعث می شود بسیج به مقصد و پیروزی برسد، ولایتمداری است: وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده ۴۶). اتصال بسیجی به خدا و پیغمبر و ائمه و امام جامعه، او را پیروز می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha