جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: باید ابعاد معنوی نماز برای دانش آموزان تبیین شود تا به این وسیله آن‌ها ترغیب به اقامه نماز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در نشست دانش‌آموزی آموزشگاه حاج سپاسی بجنورد با اشاره به اهمیت نماز برای جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان، اظهار داشت: در این راستا باید نماز جماعت در آموزشگاه‌ها و مدارس استان هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی افزود: توجه به برپایی نماز در مدارس باعث تقویت روحیه معنوی ایمان در دانش آموزان شده و آن‌ها را از انواع و اقسام آسیب‌ها دورنگه می‌دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: باید نماز جماعت در تمام مدارس برگزار شود و معلمان هم به‌عنوان الگوی دانش آموزان در نماز جماعت شرکت کنند؛ چراکه اگر معلمی ابتدا در نماز جماعت شرکت کرده و بعد به کلاس درسی‌اش برسد دانش آموزان هم تشویق می‌شوند.

وی ادامه داد: دانش آموزان هم می‌توانند با حضور در نماز جماعت تشویق‌کننده سایر دوستان خود باشند و افزون بر ثواب اقامه نماز در اول وقت از ثواب دیگری که همانا تشویق دوستان به نماز است برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: مهم‌ترین عامل در مصون ماندن از طوفان حوادث به‌ویژه در این دوره از زندگی توجه هر چه بیشتر به ابعاد معنوی خصوصاً توجه به نماز و عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان نباید از توجه به ابعاد معنوی زندگی خود به‌ویژه نماز که سفارش خداوند و از اصول دین است غافل شوند؛ چراکه غفلت و کوتاهی از این مهم می‌تواند انسان را به ورطه گناه بیندازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اظهار داشت: معلمان هم باید برای تشویق دانش آموزان به برپایی نماز بامحبت و خوش‌رفتاری با آن‌ها برخورد کنند؛ چراکه محبت به دانش آموزان و خوش‌رفتاری با آن‌ها توسط الگوهای بزرگ‌سال مؤثرترین و پایدارترین روش در ارضای نیاز فطری است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: معلمان باید با پرورش انگیزه بخصوص انگیزهٔ درونی در دانش آموزان به‌جای تهدید و ارعاب و نمره انضباط کم کردن‌ها دانش آموزان را ترغیب به انجام وظایف دینی خود به‌ویژه نماز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha