پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مقیمی حاجی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه از ارسال متوسط سالانه ۱۶ هزار اثر به جشنواره علامه حلی در پنج سال اخیر توسط حوزویان سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی امروز در اجلاسیه معاونین پژوهش واحدهای آموزشی حوزه در مرکز پژوهش های علمیه کشور در قم، گفت: دسکتاپ مجازی ویژه پژوهشگران در حال راه اندازی است و برنامه ما این است که این دسکتاپ به یک سامانه تعاملی و ستاد واسط و ستاد کل تبدیل شود.

وی افزود: آمار مدارس و آمار کل و آمار جمعی در این سامانه گردآوری می شود. سامانه مستقل تحت نظر معاون آموزش مدارس و استاد و کشور شکل می‎‌گیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور بیان کرد: مدارس با این سامانه رتبه بندی می ‎شود. شورای گسترش حوزه این امر را مصوب کرد که پژوهش مراکز تخصصی نیز به این سامانه بپیوندند.

وی گفت: سامانه جامع پژوهشی انواع بروندادهای علمی و پژوهشی را در خود جای می ‎دهد. داشته‌های ما در حد طراحی‌ها در این کیفیت است و امیدواریم که عیوب این سامانه از بین برود.

وی افزود: هفته پژوهش در راه است و امیدواریم که این هفته امسال به شکل دیگری در سطح کشور برگزار شود. تقدیر از پژوهشگران، برگزاری نشست های علمی، دعوت از برجستگان حوزه پژوهش و.. از جمله برنامه هایی است که باید در سطح کشور انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی اظهارکرد: امسال چندین مسابقه برگزار شده است که از جمله آنها می‌توان به الگوی آموزشی پژوهش محور، اجرای طرح‌های گسترده پژوهشی، مسابقه ایده‎‌پردازی عوامل انگیزش علمی و پژوهشی طلاب، مسابقه کتابخوانی روش شناسی پژوهش و مسابقه فعالیت‌های پژوهشی کادر، از جمله فعالیت هایی است که در سطح کشور در حال انجام است.

وی یادآور شد: طلاب برادر و خواهر در ۵ سال اخیر، با وجود کرونا و مجازی شدن تحصیلات، به شکل متوسط سالی ۱۶ هزار تحقیق و مقاله و اثر به دبیرخانه جشنواره طلاب جوان(علامه حلی) ارسال کرده اند. کل مجلات علوم انسانی در کشور به ۸۴۰ عدد می رسد و حدود ۲۶۰ مجله علوم انسانی اسلامی در کشور فعالیت دارد. امروزه نیمی از تولیدات علوم انسانی اسلامی توسط حوزویان تولید می‌شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: امروزه حوزه در معاونت پژوهش در ۲۵ حوزه اولویت های مورد نظر و نیاز نظام را تهیه کردیم. حوزه در آینده پژوهش های خود را معطوف به نیازهای نظام می کند. تمامی ۷ هزار پایان نامه حوزه را بررسی می‌کنیم . پژوهش هایی که مطابق اولویت ها باشد در صورت کامل بودن منتشر می شود و اگر کامل نبود، نقایص رفع می شود و سپس منتشر می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha