چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مهارت های زندگی

حوزه/ حجت‌الاسلام نودهی مشاور مسائل خانواده مهم‌ترین گام تحقق ظهور امام زمان(عج) را اصلاح خانواده دانست و گفت: بهترین عرصه جهاد تبیین از نظر کار فرهنگی و تبلیغی خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت‌الاسلام نودهی در دوره تخصصی ‌مهارت‌های خانواده که با حضور طلبه‌های مدرسه علمیه ‌خاتم‌الاوصیاء(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) شهر فاضل‌آباد برگزار شد، یکی از دلایل فعالیت در زمینه خانواده را تاکید مکرّر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و اشاره ایشان به نقش سبک زندگی اسلامی به عنوان نرم افزار تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم بیان کرد.

وی ابراز کرد: امروز علی‌رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه‌های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی‌های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مشکلات آسیب‌پذیر کرده و در معرض انواع اختلالات روانی و اجتماعی و عاطفی قرار می‌دهد؛ از این رو، جلوگیری از آسیب در برابر مسائل زندگی نیازمند آموختن مهارت‌های زندگی است.

مشاور مسائل خانواده بیان کرد: دشمنان با هدف تخریب بنیان خانواده به میدان آمده و در عرصه جنگ علیه خانواده بسیار فعال بوده و در جستجوی راه‌هایی برای نفوذ فرهنگی و سیاسی در جوامع بشری هستند؛ در این راستا، فرهنگ برهنگی را اشاعه داده تا از این طریق سلول اصلی جامعه یعنی خانواده، دچار بیماری گشته و جامعه و تمدن الهی و انسانی پی‌ریزی شده و توسط امام مستضعفین دچار مرگ تدریجی شود و به صورت گام به گام رو به نابودی ‌رود.

حجت‌الاسلام نودهی، مهم‌ترین گام تحقق ظهور امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)را اصلاح خانواده دانست و افزود: بهترین عرصه جهاد تبیین از نظر کار فرهنگی و تبلیغی خانواده است؛ از این‌رو، گفته شده جنگ علیه خانواده جنگ علیه خداوند است؛‌ چنانچه کار برای خانواده کار برای خداست.

دوره تخصصی ‌مهارت‌های خانواده با رویکرد خانواده‌شناسی، خانواده‌سنجی، خانواده‌درمانی و با هدف تربیت مربی، مشاور و درمانگر خانواده به مدت یک سال با حضور ۳۰ نفر از طلبه‌های این مدرسه و تدریس حجت‌الاسلام نودهی در این مدرسه برگزار خواهد شد. در پایان دوره نیز به طلبه‌هایی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و عملی خواهند شد، گواهینامه معتبر اعطاء می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha