جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبادی زاده / امام جمعه بندرعباس

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: راه حل تمام مشکلات در درون خانواده گفت‌وگو است، پس در خانه گوش شنوا داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امروز پنجشنبه ۱۰ آذر ماه در کارگاه آموزشی «ارتقاء فرهنگ بهداشت و سلامت» که در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس برگزار شد، با توجه به تغییر شرایط فعلی زندگی در جامعه، اظهار داشت: با وجود آمارها وضعیت خانواده ها شکننده تر شده است.

وی افزود: زن و مرد در آغاز زندگی مشترک با آسیب پذیری بیشتری روبرو هستند و با گذشت زمان و دانستن آداب زندگی از میزان آسیب کاسته می شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه زندگی مشترک از نام آن مشخص است که مرد و زن باید به هم کمک کنند، ادامه داد: باب گفت و گو را روی هم نبندید زیرا در این صورت مدیریت برنامه زندگی را از دست خواهید داد.

وی به توقعات اوایل زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: سطح توقعات در سال های اول زندگی گاهی معقول نیست و این نیز سبب اتفاقات در زندگی مشترک می شود. اگر توقعات معقول و در مسیر مطابق با واقعیت پیش برود مشکلات به آسانی حل می گردد.

عبادی زاده ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات در زندگی مشترک انباشت مسائل حل نشده است که به فراخور زمان مشکلاتی برای زوجین ایجاد می کند و باید با فکر و اندیشه این مشکلات را برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تذکر به زوج های جوان خاطرنشان کرد: فضا و بستری را در خانه ایجاد کنید که همه اعضای خانواده بتوانند به راحتی نظر خود را بیان کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان اظهار کرد: خانواده یک جامعه کوچک است که همه عناصر از مرد و زن گرفته تا جوان و کودک در آن نقش دارند و باید به همه آنها احترام گذاشت. در این اجتماع کوچک تمرین کنید تا بهترین مدیریت را انجام دهید و اگر اینجا موفق شدید می‌توانید در جامعه بزرگتر اثر گذار باشید.

وی با بیان اینکه راه حل تمام مشکلات در خانواده گفت‌وگو است، خاطرنشان کرد: در خانه گوش شنوا باشید و همه بحث ها را بشنوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha