شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: سفر رئیس جمهور به استان کردستان و دیدار با مردم و بازاریان، بارقه‌ای از امید را در دل همه به وجود آورد و نشان داد که این نظام همچنان اعتماد ویژه‌ای به ملت داشته و دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان سنندج، اظهار داشت: کسی که در راه آموختن علوم دینی قدم بر می‌دارد، باید در اخلاقیات و کردار هم متحول شود.

امام جمعه موقت سنندج گفت: البته این تحول تنها به جنبه شخصی فرد بر نمی‌گردد، بلکه باید جامعه و اطرافیان نیز به خوبی این تحول روحی مثبت او را در عمل درک کنند.

وی با اشاره به سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به سنندج، یادآور شد: سفر رئیس جمهور به استان کردستان و دیدار با مردم و بازاریان، بارقه‌ای از امید را در دل همه به وجود آورد و نشان داد که این نظام همچنان اعتماد ویژه‌ای به ملت داشته و دارد.

عضو شورای افتاء شهرستان سنندج تأکید کرد: کردستان جزو استان‌های غنی و با استعداد در تمام زمینه‌هاست و تنها نیازمند عزمی جدی برای توسعه این خطه هستیم و لذا امیدواریم که این رویداد مبارک در دولت سیزدهم اتفاق بیفتد تا شاهد جهش این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیکاری سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری‌ها و کج‌روی‌ها در جامعه است، یادآور شد: نخبگان و تحصیلکردگان جوان بسیاری در کردستان وجود دارند که به علت نبود فرصت شغلی مناسب مجبور به مهاجرت به دیگر استان‌های کشور می‌شوند، لذا اگر جلوی این روند را نگیریم این استان روز به روز فقیرتر می‌شود و این یک درد بزرگ فرهنگی برای همه ما است.

ماموستا راستی خاطرنشان کرد: توجه به مباحث دینی، فرهنگی، اقتصادی در استان حساس و مرزی همانند کردستان باید از اولویت‌های دولت‌ها باشد، این منطقه در خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد، لذا نباید این بلاد به دست فراموشی سپرده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha