پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ نویسنده کتاب ذوالفنون عصر گفت: کتاب «ذوالفنون عصر» را در زمان حیات علامه حسن زاده آملی(ره) به اتمام رسانده و خدمت ایشان ارائه کردم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم سیده فهیمه راعی، نویسنده کتاب"ذوالفنون عصر" در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) محمودآباد بیان کرد: پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) می فرمایند علم را با نوشتن به بند و زنجیر بکشید.

وی افزود: بنا بر روایات نوشته ی یک نویسنده بین او و آتش دوزخ، فاصله می‌اندازد، سعی کنید طوری درس بخوانید که در پایان هر سطح، نوشته ای در قالب مقاله یا کتاب به جای بگذارید.

وی در توضیح اثر خود بیان کرد: این کتاب، جرعه‌ای از ابعاد شخصیتی علامه حسن‌زاده آملی(ره) است که شامل ۸ گفتار بوده و هر گفتار شامل چند فصل می باشد، گفتار اول در مورد زندگی نامه و اساتید ایشان در ۳ فصل صحبت میکند، گفتار دوم به تدریس و جامعیت علمی علامه در ۲ فصل اشاره دارد.

راعی افزود: در گفتار سوم به فضائل اخلاقی، اعتقادات و مبارزات علامه در ۴ فصل و در گفتار پنجم به بیان خاطرات ایشان در ۲ فصل پرداختیم. گفتار ششم به مصاحبه و گفتگو با خانواده و شاگردان، گفتار هفتم در مورد علامه در گفتار بزرگان، آثار و تالیفات ایشان و گفتار هشتم درباره رحلت علامه و سخنان بزرگان و رهبر معظم انقلاب در مورد این اتفاق است.

وی ادامه داد: کتاب ذوالفنون عصر را در زمان حیات علامه به اتمام رسانده و خدمت ایشان ارائه کردم و ایشان نام کتاب را تأیید کردند.

نویسنده کتاب با اشاره به سیره علامه در زندگی از زبان دختر ایشان اظهار کرد: هرگاه به منزل پدر می رفتیم، با لباس رسمی و حتی با پوشیدن جوراب به ما احترام میگذاشتند، هیچ گاه پیش خانواده پایشان را دراز نمی‌کردند، در طول روز ۱۲ ساعت مطالعه داشتند و به ما توصیه می‌کردند که زیاد کتاب بخوانیم.

وی در پایان، هدف از نگارش این کتاب را چنین بیان کرد: سیره زندگی علما باید نوشته شود و در اختیار دیگران قرار بگیرد، چرا که معارف را به ما می آموزد و با بیان تجربیات یاد می گیریم و در زندگی خود عملیاتی می کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha