دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر| آیین نقاره زنی ولادت امام حسین(ع) در حرم مطهر شاهچرغ(ع)

حوزه/ معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: با حضور و سخنرانی محمدباقر قالیباف اربعین شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

حجت الله طلایی معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به اعلام ویژه برنامه‌های اربعین شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهار داشت: این برنامه با سخنرانی رئیس مجلس و مرثیه سرایی حاج مهدی سروری، حاج صادق آهنگران و حاج عباس حیدرزاده در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه و اربعین شهدای حرم مطهر، سومین حرم اهل بیت(ع)، برگزار می‌شود.

وی ضمن عرض تسلیت و تعزیت این ایام، افزود: پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱، اربعین ۱۳ شهید حمله ددمنشانه عنصر تکفیری به بارگاه منور سیدالسادات الاعاظم است که با چهل و یکمین سالگرد شهادت شهیدمحراب آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین سالگرد شهید سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، مقارن شده است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت ویژه برنامه‌های مختلفی، با حضور خانواده‌های معظم شهداء، مسئولان استانی و کشوری، خدام اعتاب مقدسه ایران اسلامی و عموم زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع)، در این بارگاه منور اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در تشریح این برنامه‌ها که از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه، برگزار می‌شوند، عنوان کرد: سه‌شنبه ۱۵ آذر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، دعای توسل با نوای حاج مهدی سروری در شبستان امام خمینی(ره) تلاوت خواهد شد.

وی پیرامون برنامه‌های شب شهادت حضرت فاطمه(س)، یادآور شد: چهارشنبه ۱۶ آذر ماه در شب شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق پیرامون فضایل و مناقب سیدة نساء العالمین، سخنرانی و حاج مهدی سروری، مرثیه سرایی می‌کند.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) تصریح کرد: پنجشنبه ۱۷ آذرماه نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه مداحان اهل بیت(ع)، حاج صادق آهنگران و حاج عباس حیدرزاده، ضمن قرائت دعای روحبخش کمیل، مرثیه سرایی خواهند کرد که این مراسم، علاوه بر شبکه استانی به صورت زنده از شبکه ۱ سیما و رادیو زیارت، پخش می‌شود.

حجت الاسلام طلایی، ادامه داد: جمعه ۱۸ آذر ماه، دعای پرفیض ندبه، با نوای حاج عباس حیدرزاده، قرائت خواهد شد و در آن حجت الاسلام و المسلمین حدائق به عنوان سخنران حضور خواهد داشت، این مراسم هم به صورت زنده از شبکه ۱ سیما پخش می‌شود.

وی در ادامه به آغاز فراخوان سوگواره ملی هنری- ادبی شاهچراغ(ع) در دو محور بزرگداشت شهدا و جانبازان این حمله و محکومیت هتک حرمت سومین حرم اهل بیت(ع)، اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این سوگواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به بخش مربوطه در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/soogvare مراجعه فرمایند.

وی تصریح کرد: برگزاری محافل انس با کلام الله مجید، برپایی نمایشگاه و ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های مختلف در جوار حرم مطهر، برگزاری محافل قرآنی در منزل شهداء و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه‌های حرم مطهر، در این ایام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha