جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجۃ الاسلام رضا خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه ۱۶ آذر، نماد استکبارستیزی دانشجویان است اظهار داشت: حماسه ۱۶ آذر دانشجویان چند ماه بعد از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اتفاق افتاد. سوم آذر دربار شاهنشاهی اعلامیه‌ای صادر کرد که نیکسون، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ۱۸ آذر به ایران می‌آید و دانشجویان نسبت به این برنامه دست به اعتراض زدند که در ۱۶ آذر سه نفر از دانشجویان توسط نیروهای رژیم آمریکایی شاه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به فرارسیدن ۱۶ اذر روز دانشجو گفت: شهید بهشتی رضوان الله تعالی علیه می‌فرمود: «دانشجو مؤذّن جامعه است؛ وقتی که خواب بماند، مردم هم خواب می‌مانند»، یعنی دانشجو باید بیدار کننده و گفتمان ساز باشد.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه ۱۶ آذر، نماد استکبارستیزی دانشجویان است اظهار کرد: حماسه ۱۶ آذر دانشجویان چند ماه بعد از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اتفاق افتاد. سوم آذر دربار شاهنشاهی اعلامیه‌ای صادر کرد که نیکسون، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ۱۸ آذر به ایران می‌آید و دانشجویان نسبت به این برنامه دست به اعتراض زدند که در ۱۶ آذر سه نفر از دانشجویان توسط نیروهای رژیم آمریکایی شاه به شهادت رسیدند و ۱۶ آذر تبدیل شد به آغاز استکبارستیزی دانشجویان و در مواردی دیگری در دهه ۳۰ ادامه پیدا کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ابراز داشت: دانشجوی عزیز ما امروز نباید فراموش کند که ۱۶ آذر برای چه بود و دانشجویان به چه مناسبت به شهادت رسیدند؟ ۱۶ آذر یعنی دانشجوی ضد آمریکا، یعنی دانشجوی ضد استکبار و ضد سلطه؛ بنابراین باید این ماهیت ۱۶ آذر در بدنه دانشجویی امتداد پیدا کند.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: در پیروزی انقلاب اسلامی، در تسخیر لانه جاسوسی، در حماسه دفاع مقدس، در نهضت تولید علم و فن‌آوری، در راهبری جریان‌های آزاداندیشی و عدالت‌طلبی و مطالبه‌گری دانشجویان نقش موثری داشتند، باید این روند با وضعیت بهتری ادامه پیدا کند و البته مسئولین هم موظف اند زمینه مناسب را برای تحقق این آرمان‌ها فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha