پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی خیاط مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه آموزش متحول و پاسخ‌گوی نیاز جامعه، با پژوهش قوی حاصل می شود، به طلاب نخبه و جوان توصیه کرد که با تلاش علمی خود، موضوع هایی را که در جامعه طرح می شود به مسئله تبدیل کرده و با انجام کارهای پژوهشی، پاسخ‌گویی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت: اولین اولویت مدیریت جدید، تدوین برنامه راهبردی این حوزه کهن در راستای تحقق سند چشم انداز ۱۴۱۷ ه.ش است.

وی با بیان این که در سند چشم انداز، همه ماموریت هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب در باب رسالت حوزه علمیه خراسان در حکم انتصاب معین شده، تبیین و تکمیل خواهیم کرد، افزود: نقشه راه رسیدن به اهداف حوزه خراسان بر اساس این سند، معین و پس از آن در برش های ۳ ساله، اقداماتی در راه رسیدن به اهداف مدنظر دنبال خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که به طور حتم یکی از مهمترین اولویت های این حوزه در عرصه پژوهش است، خاطر نشان کرد: چنانچه پژوهش در حوزه های علمیه کمرنگ بوده و یا پیشرفت مدنظر را نداشته باشد، آموزش نیز تاثیر خود را نخواهد گذاشت زیراکه آموزش متحول و پاس‌خگوی نیاز جامعه، با پژوهش قوی حاصل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با اشاره به ضرورت رصد نیازهای جامعه در عرصه مسائل جدید مورد نیاز جامعه، ابراز کرد: باید مسائل جدید را رصد کرد تا به دنبال آن، در سطوح مختلف بتوان مفاهیم را با پژوهش عالمانه، ساده سازی نموده و آموزش داد و محتوای لازم برای سطوح مختلف جامعه، در قالب برنامه ارائه و تبیین شود.

وی با اشاره به برنامه راهبردی و مدون حوزه علمیه خراسان برای نسل جوان ادامه داد: برنامه های ویژه ای را در راستای جذب جوانان نخبه و مستعد در حوزه علمیه و ارائه برنامه های قابل قبول برای آنان خواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به فضای علمی حوزه علمیه خراسان در بیست و سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان گفت: با بازدید صورت گرفته، ظرفیت بسیار بالایی مشاهده شد؛ کارهای ارزشمندی در مدارس حوزه علمیه و یا مراکز و نهادهای علمی پژوهشی وابسته انجام شده که امیدوار کننده است.

وی با بیان این که آنچه انجام شده است، چشم انداز خوبی را ترسیم می کند، عنوان کرد: به نظر می رسد که اگر این کارهای موجود، تقویت شده که با ورود کسانی که استعداد و توان خوبی در عرصه پژوهش دارند، بسیاری از پرسش های بی پاسخ و بر زمین مانده جامعه می تواند با قوت دنبال شود.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط خطاب به طلاب نخبه و جوان توصیه کرد که با تلاش علمی خود، موضوع هایی را که در جامعه طرح می شود به مسئله تبدیل کرده و با انجام کارهای پژوهشی، پاسخ‌گویی کنند، گفت: ظرفیت، فراوان است و از این رو مدیریت حوزه علمیه خراسان نیز از بخش هایی که وارد کارهای پژوهشی جدی شوند، استقبال می کند تا با این رویکرد به موضوعات کشور، پاسخ مناسب داده شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha