چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام فاطمی

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: ۴۷ درصد از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر از آسیب‌دیدگان اجتماعی بودند که ناامیدی از آینده شغلی و بی‌اعتمادی به عملکرد مسئولان در همه آنان دیده می‌شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، اظهار داشت: مقام محدثه بودن یکی از فضیلت‌های حضرت زهرا(س) است، «محدث» یعنی کسی که ملک با او سخن می‌گوید و برای او اخبار می‌آورد، که این مورد در خصوص این بانو صدق می‌کند.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) جبرائیل اخبار عالم را برای حضرت زهرا(س) می‌آوردند و حضرت علی(ع) این اخبار را یادداشت می‌کردند که مجموع اخبار، کتابی به نام «مصحف فاطمه» شد.

محبت حضرت فاطمه(س) با تاریخ ایران اسلامی گره خورده است

وی ادامه داد: محبت حضرت فاطمه(س) با تاریخ ایران اسلامی گره خورده، یعنی ایران اسلامی به واسطه حضور افرادی از نسل حضرت زهرا(س) پربرکت شده که ارشد این عزیزان حضرت امام رضا(ع) و امامزادگان بلافصل به ائمه و سایر امامزادگان است که در این سرزمین سکونت پیدا کردند و زندگی مردم با حضور این بزرگان صفا پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام فاطمی افزود: حاکمیت جمهوری اسلامی، حاکمیت متمایزی نسبت به حاکمیت‌های قبلی است، زیرا شخص رهبر، مجلس نمایندگان، بیداری ملت و مجلس خبرگان در حاکمیت‌های قبلی وجود نداشت که جمهوری اسلامی از همه این‌ها به دور است.

وی اضافه کرد: این امتیازات نظام باید تقویت شود تا از هر آسیبی دور بماند، زیرا این حکومت در مسیر رسیدن به حکومت اسلام ناب است و باید راه مبارکی که آغاز کرده را با توفیقات بیشتر به سرمنزل برساند.

امام جمعه موقت شهرکرد به سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب شیرازی اشاره کرد و افزود: ایشان زینت تشیع و انقلاب بود که امامت جمعه شیراز را بعد از انقلاب متقبل شدند و در آن سال‌ها که کشور پر از مشکلات رنگارنگ بود، ایفای نقش کردند و در نهایت نیز ۲۰ آذر ۱۳۶۰ به دست دختر منافقی این شهید بزرگوار و ۱۴ نفر از دوستانشان به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی بیان داشت: انقلاب با ریختن این خون‌ها ریشه پیدا کرد و جو مملکت با این اتفاقات عوض شد.

تنها ۱۱ درصد از آشوبگران زنان بودند

وی ادامه داد: آماری از این حوادث اخیر رسیده است که نشان می‌دهد آشوبگران در کشور کمتر از ۱۰۰ هزار نفر شامل جوانانی بین ۱۵ تا ۳۰ سال بودند و هرچند این آشوب‌ها به بهانه فوت یک خانم ایجاد شد، اما تنها ۱۱ درصد آنان زنان و ۸۹ درصد آقایان بودند.

امام جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: ۷۷ درصد دستگیرشدگان زیر دیپلم، ۱۹ درصد دانش‌آموز و دانشجو، تنها ۳ نفر از کل دستگیرشدگان نمازخوان بودند و ۴۷ درصد آنان از آسیب‌دیدگان اجتماعی بودند که ناامیدی از آینده شغلی و بی‌اعتمادی به عملکرد مسئولان در همه آنان دیده می‌شد.

وی افزود: ۵۴ درصد از دستگیرشدگان امیدی به بهبودی اوضاع اقتصادی نداشتند و ۸۶ درصد این حرکت را راهی برای بیدار کردن مسئولان می‌دانستند.

۳ عامل اصلی اغتشاشات

حجت‌الاسلام فاطمی به سه عامل اصلی اغتشاشات نیز اشاره کرد و گفت: نیروهای خارجی که سالیان سال در حسرت قدرتند، افراد داخلی و مرتبط با نیروهای خارج نشین و اوضاع نابسامان اقتصادی، سه عامل اصلی اغتشاشات است که باید مورد توجه همه مسئولان کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: نابسامانی‌ها و آشفتگی در بازار بهانه‌ای برای آشوبگران است که مسئولان باید برای این عامل نیز همانند عوامل قبلی راه حلی پیدا کنند، زیرا اگر زخمی بر پیکر جامعه یا مردم باشد، همین زخم با بهانه‌های مختلف سرباز می‌کند و مشکلاتی به وجود می‌آورد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha