شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی خاتمی

حوزه/ امام جمعه زنجان به لزوم توجه روز افزون به مقوله مهم فرهنگ اشاره کرد و گفت: توجه به این مقوله به اصلاح سایر حوزه ها منتهی می‌شود و اصلی مهم به شمار می رود و همه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر، اعتراضی در کار نبود و معتقدیم، اعتراض باید باشد و آن را به رسمیت می شناسیم، افزود: حرفها باید گفته شود اما در حوادث اخیر، شعارهایی که داده شد اعتراض نبود بلکه اغتشاش بود.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی و بسیجی در این اغتشاشات به طرز وحشتناکی به شهادت رسیدند که به دور از انسانیت بود، اضافه کرد: پخش اعترافات آنها در رسانه ملی نمود عینی اعمالشان بود و از اقدامات وحشیانه آنان حکایت داشت.

امام جمعه زنجان با قدردانی از اجتماع امروز قرآنیان در زنجان، ادامه داد: امروز اصحاب قرآن در اجتماع باشکوهی در شهر شور و شعور حسینی به توطئه های دشمنان و هجمه به دین و قرآن پاسخ دادند چرا که قرآن خیرخواه و نصیحت کننده است.

وی همچنین به مناسبت ۱۸ آذر سال ۷۰ به عنوان یکی از روزهای افتخارآمیز در سیاست و روابط بین المللی کشورمان اشاره کرد و گفت: در این روز، سازمان ملل قبول کرد که آغازگر جنگ هشت ساله علیه ایران، عراق بود که صاحب این موفقیت و سربلندی شهدا، جانبازان، رزمندگان و کسانی بودند که از تقدیم جان خود در راه انقلاب مضایقه نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه کشورمان هشت سال در برابر دشمن ایستادگی کرد در حالیکه تمام دنیا یک طرف قرار داشت و به عبارتی جنگ جهانی سوم بود، گفت: این رخداد یک امتحان الهی بود که با جانفشانی و جانبازی بسیاری از افراد همراه شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی زیادی از جوانان گلگون کفن و از اقشار مختلف در جنگ هشت سال دفاع مقدس جان خود را از دست دادند تا از انقلاب صیانت شود، اظهار داشت: ۴۷ کشور جهان در جنگ دفاع مقدس از رژیم بعث عراق به لحاظ اعتبار و لجستیک حمایت کردند اما در نهایت دشمن خوار و ذلیل و ایران پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به فرامین رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم تقویت روز افزون کشور اشاره کرد و گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا می گویند برای مذاکره آماده ایم درحالی که شروطی از قبیل کنار گذاشتن انرژی هسته ای و توان موشکی ایران را مطرح می کنند.

وی به ۱۹ آذر سال ۶۳ سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند، انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و در این خصوص نقشه راه تعیین کردند.

امام جمعه زنجان به لزوم توجه روز افزون به مقوله مهم فرهنگ اشاره کرد و گفت: توجه به این مقوله به اصلاح سایر حوزه ها منتهی می شود و اصلی مهم به شمار می رود و همه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر نیز گفت: مدعیان حقوق بشر باید بگویند در کجای دنیا حقوق انسانی را رعایت کرده اند، اما وقتی یک جوان ایرانی از دنیا می رود و همه ما ناراحت هستیم، آشوب و فتنه به پا می کنند درحالی که جنایات متعددی را که در اقصی نقاط جهان رخ می دهد نمی بینند و در این میان دلسوز ملت ایران شده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب را ملت ایران در سال ۵۷ به پیروزی رساندند، خاطر نشان کرد: در مسائل دین هم باید گفت اسلام، به زن کرامت و عزت داد و در واقع حقوق بشر واقعی را معرفی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha