جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نماز جمعه بندرعباس ۱۳ آبان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: آنچه امروز باعث تأسف برای بشریت است، آن است که دزد خودش می گوید دزد را بگیر و جنایتکار تبدیل به مدافع حقوق بشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مسجد جامع شهرستان بندرعباس برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: خدا ترسی عامل صیانت انسان از گناه است، زیرا که اعمال ما برای ناظرین، پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) به نمایش در می‌آید.

وی با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و آغاز ایام فاطمیه، بیان کرد: یکی از خصوصیات برجسته حضرت زهرا(س) دفاع از حریم ولایت بود، اگر امام حسین(ع) برای زنده ماندن دین به شهادت رسید، حضرت زهرا(س) شهیده مدافع حریم ولایت و امامت است.

خطیب جمعه شهرستان بندر عباس گفت: حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت هزینه داد و جانانه و در لحظه به میدان آمد و با سخنرانی‌های روشنگرانه خود در میان انصار و مهاجرین حرکت قهرمانانه از خود نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: زندگی حضرت زهرا(س) به تعبیر مقام معظم رهبری، بارزترین مصداق جهاد تبیین و روشنگری در جامعه است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه معروف خود که به منشور ولایت مشهور است، با زیر سوال بردن اعمال مردم آن زمان و فراموشی سفارش‌های پیغمبر اسلام، سعی در روشنگری جامعه داشتند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: امروز مهمترین مسئله‌ای که جامعه به آن نیاز دارد، الهام از جنگ شناختی که حضرت زهرا(س) به ما آموخته است می‌باشد و ماموریت و وظیفه در برابر دشمنی که ادراک و فکر جامعه ما را هدف قرار داده، این است که اعتقادات و ارزش‌های اسلامی را در جامعه بیش از پیش گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به رسانه‌های دشمن که واژه‌های خود را بر مردم تحمیل می‌کنند، افزود: دشمن با سیاست رسانه‌ای خود در واژه‌ها جای جلاد و شهید را عوض کرده و از این طریق می‌خواهد فکر مردم را منحرف کند.

وی متذکر شد: در اغتشاشات اخیر همه شاهد بودیم با انواع تهدید و ارعاب و انواع سخنان رکیک سعی در رسیدن به مطالبات خود را داشتند و لذا باید گفت معنای شما از آزادی زن، برهنگی و بی ارزشی این قشر از جامعه است، در حالی که جامعه زنان عفیف ایران اسلامی در زیر سایه اسلام به حیات خود ادامه می‌دهند.

امام جمعه بندر عباس گفت: مردم فهیم ایران اسلامی در این مدت دانستند که شعارهای آشوبگران که مجموعه آنها از ۱۰۰هزار نفر هم بیشتر نمی‌شود تو خالی است و آن هم جوانان و نوجوانان هیجانی و احساسی هستند که البته مقصر واقعی ما بودیم که اینها به دشمن وا دادند پس باید در این جنگ شناختی، ادراک و آگاهی جامعه خود را بالا ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در بخش دیگر به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: سر و صدای حقوق بشری اینها گوش همه را کر کرده، کشوری که خود عامل جنایت و درگیری در جهان است حرف از حقوق بشر می‌زند، اگر یک سند حقوق بشری در دنیا ارائه شود به جرأت می‌توان گفت کفه ترازوی جرم و جنایت آمریکا سنگین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا بزرگترین جنایتکار بر علیه بشریت است و آنچه در آسیا تا آفریقا و آمریکای لاتین انجام داده از کشتار مردم افغانستان و عراق تا مشارکت در تجهیز به بمباران شیمیایی مردم سردشت و حلبچه کردستان، سند زنده جنایتکاری او است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: آنچه امروز باعث تأسف برای بشریت است، آن است که دزد خودش می گوید دزد را بگیر و جنایتکار تبدیل به مدافع حقوق بشر شده است.

وی خطاب به آگاهان جامعه عنوان کرد: به فرزندان انقلاب آموزش دهید دشمنی که می‌گوید ما برای نجات شما آمده ایم، بدانند اینها برای نجات نیامده اند بلکه برای سر سپردگی شما و جلوگیری از پیشرفت‌های علمی و روز افزون شما دندان طعم خود را تیز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه طرح آزمایشی بن کارت الکترونیکی در هرمزگان اجرایی خواهد شد و مردم می‌توانند یا از پول نقد و یا بن کالا که در مغازه‌ها و فروشگاه‌های مد نظر وجود دارند استفاده کنند، خاطرنشان کرد: از مسئولان تقاضا داریم برای ترغیب و تشویق مردم مشوق‌هایی در این طرح قرار دهید تا مردم انگیزه بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha