پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه موقت شهرستان نایین

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان نایین گفت: در جامعه ما آنگونه که باید کار فرهنگی انجام نشده و کسانی که بانیان وضع موجود در عرصه فرهنگی و اقتصادی‌اند، همان‌هایی هستند که امروز به اغتشاشات و آشوب‌ها دامن می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام امیر شفیعی امام جمعه موقت نایین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان نایین که در امامزاده سلطان سید علی(ع) برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: یکی از توصیه‌های حضرت زهرا(س) در خطبه فدک بعد از کسب تقوا به طور ویژه، این است که مبادا بمیرید و مسلمان نباشید و این یعنی چگونه مردن اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام شفیعی گفت: بسیاری از مسلمانان در جنگ کنار پیامبر بودند، ولی عاقبت بخیر نشدند، اینکه چه کارهایی کرده‌ایم اهمیت ندارد بلکه عاقبت کار ما مهم است.

امام جمعه موقت نایین با اشاره به معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل در سال ۱۳۷۰، عنوان کرد: ملت ما در ۸ سال جنگ تحمیلی به عنوان مظلوم شناخته شد و آیندگان مظلومیت ملت ایران در طول تاریخ را ثبت خواهند کرد، حتی در این حوادث اخیر مظلومیت این مردم به تصویر کشیده شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دستغیب به دست منافقین، یادآور شد: منافقین هر جنایتی توانستند انجام دادند و حتی به ائمه جماعت هم رحم نکردند، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر کاری نکردند به دلیل این است که نتوانستند انجام دهند.

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: دشمنان کینه توزی، تحریم، جنگ، سنگ‌اندازی، ترور و هر دشمنی توانستند نسبت به مردم و این نظام انجام دادند.

خطیب نماز جمعه این هفته نایین ادامه داد: در این ۳ ماه یک عده دشمنان داخلی حضور داشتند که نمی‌شود آن‌ها را ایرانی نامید، آن‌ها همان آمریکایی‌هایی هستند که خودشان را در کشور ما جا دادند و به مال، جان و حیثیت مردم ضربه زدند که این نشان از ضعف و حقارت دشمن است.

حجت‌الاسلام شفیعی ضمن اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار داشت: در جامعه ما آنگونه که باید کار فرهنگی انجام نشده و کسانی که بانیان وضع موجود در عرصه فرهنگی و اقتصادی‌اند، همان‌هایی هستند که امروز به اغتشاشات و آشوب‌ها دامن می‌زنند.

وی اضافه کرد: کسانی که در این ۴۰ سال در مسند قدرت بودند و تاخت و تاز کردند، در بُعد اقتصادی و فرهنگی کار درستی انجام ندادند و ان‌شاءالله روزی فرا خواهد رسید که این‌ها هم به پای میز محاکمه کشیده شوند.

امام جمعه موقت نایین خاطرنشان کرد: همه کسانی که چه با گفتار، بیانیه، قلم و چه در وسط میدان اغتشاشات آمدند و امنیت، نظم کشور و آرامش مردم را برهم زدند، باید تاوان بدهند.

حجت‌الاسلام شفیعی با تأکید بر اینکه ما در این زمان به شدت به توسل به حضرت زهرا(س) نیاز داریم، از مردم درخواست کرد که در مجالس عزاداری حضرت زهرا(س) به صورت باشکوه شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha