دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ ابراهیم زکزاکی

حوزه / رهبر جنبش اسلامی نیجریه در پیامی به مناسبت هفتمین سالگرد شهدای زاریا گفت: حادثه زاریا درس بزرگی است، برای همه جامعه، آسیب دیدگان و ناظران از راه دور و ناظران از نزدیک از جمله ظالمینی که این کار را انجام داده اند، اگر درک داشته باشند می بینند این درس بزرگی است که خداوند متعال بر همه امور هر طور که بخواهد اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، در پیام ویدیویی به مناسبت هفتمین سالگرد شهدای زاریا ، در مراسم بزرگداشت این حادثه، که در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: واقعه زاریا واقعه تلخی است ، جنایتی غم انگیز که به مردم بی گناه سه روز پیاپی حمله کنند و آنها را قتل عام کنند.

متن کامل این پیام به این شرح است:

هفت سال از حادثه زاریا می‌گذرد، حادثه‌ای که نمی‌دانم چگونه آن را توصیف کنم، به زبان انگلیسی این یک قتل عام واقعی است که ما در زبان هوسا «کسن‌کیاشی" می گوییم.

بزرگداشت این قتل عامی که در شهر زاریا انجام شد امسال، با روزهای شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها همزمان شده است.

در تقویم سال قمری، در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه جمادی‌الاولی از شهادت ایشان (حضرت فاطمه)یاد می‌کنیم؛ که در حال حاضر با تاریخ های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ دسامبر مصادف شده است.

تسلیت ما در دو قسمت می‌آید، شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را تسلیت می‌گویم و می‌گویم: "اعظم الله أجورنا و أجورکم بمصابنا بالزهراء سلام‌الله‌علیها"

شکی نیست که در بلاهایی که بر مؤمنان می‌آید برای آنها ارزش بزرگی قرار دارد. آنچه بر ما گذشته است، باعث گسترش دعوت در نیجریه و در سایر نقاط جهان شده است. فرض بر این است که کسانی که این کار را انجام داده اند، کمک کردند که دعوت را به همه جا برسد.

بعد از کاری که کردند، معلوم شد که حقیقت گسترش یافته است، گویا اکنون جامعه دعوت را به خوبی درک کرده است، دعوت واقعی انجام شده و بیشتر هم فراگیر شده است.

تکنون همانطور که در تصاویر نحوه تجمعات اعضای نهضت اسلامی در مناسبت های مختلف را مشاهده می‌کنیم؛ الان در شهرها و روستاها گسترش و رونق پیدا کرده است.

مثلاً امسال در روز عاشورا و بزرگداشت این روز، وقتی که هم شهرهای بزرگ و کوچک را به همراه روستاهای داخل آنها حساب کردیم، متوجه شدیم که در بیش از ۶۰۰ نقطه از شهرهای مختلف اجتماع عزاداران برگزار شده است.

همه جا اجتماعات و تظاهرات عاشورا برگزار شده بود. می‌بینید که مردم این دعوت را می‌شنوند و روز به به روز در حال گسترش و رونق است.

این اقدام نتیجه آن کاری است که [در زاریا] کرده‌اند(قتل عام)، هرچند که [این واقعه] جنایتی غم انگیز، تلخ و دلخراش بود، جایی که به مدت سه روز به مردم حمله شد و مردان، زنان و کودکان کشته شدند.

کشتارها و شرارت هایی انجام دادند؛ حتی افراد زیادی روی آنها نفت می ریختند و آنها را آتش می زند جز آنها کسانی بودند که هنوز زنده بودند و همچنین مجروحان.

خداوند متعال این قدرت را دارد که عاقبت کسانی را که باعث این جنایت شده اند را ختم به شر کند.

این درس بزرگی است، برای همه جامعه، آسیب دیدگان و ناظران از راه دور و ناظران از نزدیک از جمله ظالمینی که این کار را انجام داده اند، اگر درک داشته باشند می بینند این درس بزرگی است که خداوند متعال بر همه امور هر طور که بخواهد اختیار دارد.

الحمدلله هر کاری که کرده اند دیده اند و معلوم شد که به هیچ هدفی نرسیده اند و به هیچ هدفی نخواهند رسید، اما برای ما سود بزرگی داشت.

بنابراین، وقتی تاریخ را می خوانید، در واقع می بینید که چه اتفاقی افتاده است، این فقط تاریخ نیست که گذشته است، هنوز هم می تواند تکرار شود، اگر ما مسیر صحیح و درست را دنبال کنیم.

خدا را شکر که می کنیم که ما را جزء کسانی قرار داد که برای بازگرداندن دین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و خانواده ایشان علیهم السلام، از آنها استفاده می کند.

ما از شما تشکر می کنیم و ما امیدواریم که این همایش ها به یادگار بماند و در سالهای آینده نیز در یادها بماند و این باعث احیای دین در قاره ما بشود، ان شاءالله.

و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha