یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام کمال مروتی امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان،

حجت الاسلام مروتی در جمع طلاب و اساتید خواهر اردکانی گفت: افزایش بصیرت و آگاهی برای جهاد تبیین از وظایف طلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام کمال مروّتی امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با اشاره به آیه "وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ " گفت: طبق این آیه شریفه از وظایف طلاب، تفقه به معنای فهم عمیق در مسائل دین و انذار برای مردم می‌باشد.

وی تصریح کرد: توجه و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از امور مهم برای همه اقشار جامعه و به ویژه طلاب امور دینی است .

حجت الاسلام مروتی اظهار کرد: رهبری همواره در بیانات خود به نکات بسیاری اشاره می‌کند که برای همه جهانیان راه‌گشا است از جمله جنگ روسیه و اوکراین از جمله اتفاقاتی بود که رهبر انقلاب در روزهای نخست منشاء آن را دولت آمریکا معرفی کرد و اکنون بعد از گذشت یک سال کشورهای اروپایی نیز خود به آن اذعان کردند.

فعال فرهنگی تصریح کرد: "فرهنگ بسیجی داشتن" به معنای حضور جهادی در میدان‌های مختلف است که رهبری در بیانات اخیر خود در جمع بسیجیان کشور مطرح و به ویژه از دانشجویان و طلاب مطالبه کردند.

حجت الاسلام مروتی افزود: بسیجی بودن به معنای این است که فرد در هر زمینه‌ای اعم از علمی، پزشکی، فرهنگی مانند دوران دفاع مقدس که در میدان نظامی رزمنده‌ها حضور داشتند، بدون چشم‌داشت به مردم خدمت کند و این حضور خالصانه باعث ایجاد معنویت در جامعه می شود .

وی در پایان با اشاره به نقش طلاب خاطرنشان کرد: از وظایف طلاب در عصر کنونی "جهاد تبیین" است و طلبه ها به عنوان قشر تأثیر پذیر برای حفظ انقلاب می‌بایست با مطالعه، تفکر و نوشتن بصیرت و آگاهی خود را افزایش دهند و با تبلیغ برای مردم تبیین و بیان کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha