دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
خانم متولیان

حوزه/ خانم متولیان درباره فعالیت‌های مختلف معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: از این پس حوزه‌های علمیه خواهران در مجامع علمی که باعث رشد رتبه علمی این حوزه‌ها خواهد شد، حضور می‌یابند و پایان‌نامه‌های طلاب حوزه‌های علمیه خواهران نورمگز، isc و ایران داک ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در اجلاسیه معاونین پژوهش این نهاد حوزوی در گرامیداشت هفته پژوهش که صبح امروز در سالن آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد هم‌افزایی، همدلی و همراهی بین معاونان پژوهشی استان‌ها و ستاد قم را در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بهتر توصیف کرد و گفت: امیدواریم در فضای هم‌افزایی کلان به اهداف و رسالت‌های بلند حوزه علمیه خواهران در افق ۱۴۱۴ بر اساس اسناد بالادستی نزدیک و نزدیکتر شویم و با تبیین ادبیات نظری، راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی را عملیاتی کنیم.

وی در تبیین وضمعیت فعلی پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران ابراز داشت: ما الان با دو ابتنای عملیاتی و مطالعاتی فضای عملیاتی خود را در صف و ستاد تدارک می‌بینیم.

خانم متولیان ادامه داد: برنامه پنج ساله و برش یک ساله اسناد مطالعاتی ما هستند که فضای پژوهش ما بر این اساس تدارک می‌شود؛ اما فضای عملیاتی به گونه‌ای است که بر اساس اجلاس دو روزه تیرماه ۱۴۰۰، ۲۷ کمیسیون شکل گرفت و آیین‌نامه‌ها و ساختارها و پیش‌نویس‌ها و فرآیندها اقدامی کم‌نظیر است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد: نیمی از این کمیسیون‌ها به فضای تدوین آیین‌نامه رسیده است و با وجود فعالیت‌های مستمر و جدی، پنج آیین‌نامه آماده است که به عرصه عمل رسیده و با ظرافت و دقت، راهگشای طلاب در سراسر کشور خواهد بود.

وی در بحث آسیب‌شناسی و مطالعات میدانی گفت: مهمترین این آسیب‌شناسی‌ها، طرح اشراب سطح ۲ بوده است؛ این آسیب‌شناسی تمام شده و در کمیسیون تلفیق است؛ آسیب‌شناسی‌های دیگر که در ۴ عنوان به پایان رسیده، در مرحله تصمیم‌گیری است.

خانم متولیان با تقدیر از معاونان پیشین پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، ابراز داشت: حوزه علمیه خواهران از این پس در مجامع علمی که باعث رشد مرتبه علمی حوزه‌های علمیه خواهران خواهد بود، حضور خواهد داشت.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: حوزه علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف همایش‌ها و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده کد اختصاصی DOR را دریافت می‌کند؛ کسب رتبه ISC پیش از این زیر پرچم دانشگاه‌ها به حوزه علمیه خواهران تقدیم می‌شد که این مانع مرتفع شده است.

وی درباره حقوق مالکیت معنوی طلاب حوزه علمیه خواهران سخن گفت و خبر داد: پایان‌نامه‌های طلاب حوزه های علمیه خواهران در نورمگز، isc و ایران داک ثبت خواهد شد.

خانم متولیان درباره سومین دوره پایان تدوینگری متون درسی سخن گفت و ابراز داشت: حضور بانوان نویسنده افزایش یافته است و می‌توان گفت که اندکی از برنامه پنج ساله جلوتر هستیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران درباره مجلات، نخبگان، کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران نیز صحبت کرد و افزود: نشریات و کمیته‌های دستگاهی در آینده مورد توجه خواهد بود که در کنار توجه ما به برنامه‌های جاری انجام خواهد شد.

وی در پایان از همکاران خود در استان‌ها تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حوزه علمیه خواهران با خواهران طلبه سراسر کشور گام‌های بلندی را در عرصه پژوهش بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha